Jump to content

Evinrude Etec 115, stopper på tomgang


evenrud

Recommended Posts

Har en 115 Etec 2008 som er gått ca 200 timer. Motoren har fungert greit nok, men der har vært en rekke problemer relatert til service på merkeverksted. Har måttet skifte startmotor, en injektor, begge stammedekslene og undervannshus. Har og en Yamaha 2t 40 hk, som brukes vesentlig mer, her byttes kun slitedeler .....

Nå gjenstår et problem på Etec - den stopper plutselig på tomgang, spesielt når den er godt varm etter en lang tur. Tar turtallet sakte ned for å legge til, og risikerer plutselig stopp. Den starter lett igjen, men jeg liker ikke å måtte ta hensyn til en upålitelig motor når en skal legge til. Har tatt det opp med forhandler og importør (innenfor 5 års reklamasjon), men de er tilsynelatende helt uinteressert. Forsikringsselskapet dekker reperasjon på motorforsikring, men verkstedet finner ikke feil - noen som har erfaring med tilsvarende feil?

Link to post

PROBLEMET  EVINRUDE ER ALT SOM ER PÅ MOTOREN. HELDIGVIS ER DETTE SATT UT AV PRODUKSJON. ALT FRA FOR TRANGE KJØLEKANALER TILELEKTRONIKK OG GERHUS HAVARIER ER STANDARD INKLUSIV I PRISEN PÅ EN EVINRUDE.  DE VET GODT OM DETTE DET ER MOTORER SOM RYKER ETTER 3 MND BRUK, DET Å BRUKE  EVINRUDE ER REN RUSSISK RULETT MED 5 KULER I MAGASIN.. DU SKAL FÅ DETTE HEVET ELLER ERSTATTET , MEN DET ER Å ANLEGGE SAK MOT DE OG KJØRE GJENNOM  FORLIKSRÅDET. SKJER GJERNE PLUTSELIG VELVILJE OG TING BLIR ORDNET. MEN EVINRUDE ER BARE Å KVITTE SEG MED UANSETT.  YAMAHA OG MERCURY ER NOE MER SIKKERT. . GEARHUS YAMAHA KAN VÆRE ET PROBLEM OM  MAN KJØRER HARDT, ELLERS ER MERCURY LITT SPREKERE GJERNE  2 TAKTER SPESIELT, DE ER OGSÅ BEDRE ENN  EVINRUDE SOM 2 TAKTER EFFEKT. 

Link to post

ALTSÅ NÅR DETTE VAR AVSLUTTET FOR  OVER  5 ÅR SIDEN OG MAN IKKE KLARTE Å LØSE PROBLEMENE ER JO DETTE BARE Å HIVE/ KONDENMERE. SAKEN MÅTTE SELVSAGT VÆRT  PRØVD I RETTEN , NÅR DU IKKE TOK DETTE TIL RETTEN I GARANTI TIDEN,  DE HADDE KUN ORDNET DETTE VED INNKLAGE TIL FORLIKSRÅDET. SELVSAGT HAR IKKE DE BRYDD SEG OM NOE.. DET HADDE JO BETYDD MASSE SØKSMÅL.  EVINRUDE SOM HOLDER LENGE ER PGA LITE BRUK, ELLERS ER DE PÅ VERKSTED OG SKIFTER OG REPARERER . DETTE HAR VEDVART FRA  1990 TALLET OG TIL NÅ. MAN PÅSTO RIKTIG NOK AT MAN FIKK VEKK DETTE PROBLEMET ETTER CA ÅR 2000 MEN BOMBARDIER GA LIKE MYE BLAFFEN, PÅHENGSMOTORER VAR KUN EN UTGIFT FOR DE, DET ER TOG SOM DE ER KJENT FOR Å LAGE.. 70 TALLET VAR EVINRUDE BEDRE OG  I USA HAR MAN MONTERT  SLIKE PÅ NYTT I BÅTER, ETTER AT EN HER BLE SÅ LEI AV ALLE HAVARIER MED NYE  EVINRUDE AT HAN TOK I BRUK SINE 2 GAMLE FRA 1970 TALLET. DE HARKER OG GÅR , MEN HAN KOMMER SEG HJEM IGJEN ,  MENER DET VAR V4 115 HK. (x2) I STEDET FOR  E tec  115 hk .. JEG HADDE OGSÅ EN V4 100 HK 1972 MODELL, DEN VAR KNALLGOD Å TEMMELIG HISSIG LYD. GIKK SOM EN KULE DEN BÅTEN.. VERRE VAR DET AT GEARHUSET HADDE BLITT SKADET MED PÅKJØRSEL, MEN DET ER HISTORIE..

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...