Jump to content

Seilbåt savnet Tyberøen i Danmark til Norge

mons

Recommended Posts

Lazyjack skrev for 7 timer siden:

MacGregor, flatbunnet planene seilbåt med påhenger og senkekjøl. Ikke båt jeg ville valgt for kryssing av Skagerak med mindre det var flatt vann og jeg kunne gå for motor i 25 knop. 

Jeg har seilt kajakk fra Norge til Danmark uten følgebåt eller VHF og det har garantert vært gjort med mindre sjødyktige fartøyer før. Ikke hopp på den hvite hesten

mons skrev 12 minutter siden:

Artig tanke bak en seilbåt som går i plan med påhengs.

Hvis den funker for seil blir det kanskje noe vi ser mer av etterhvert.

Jeg har aldri sett lignende.

Så hold deg fast :-D

Finnene har gjort det, men på ordentlig, med innenbords og badstu! 

Om det ikke stod på pengene så hadde jeg glatt kjøpt. 

https://www.hamnen.se/tester/segelbatstest/sailjet-40-seglande-vattenskidbat/

Lanber skrev for 9 timer siden:

Jeg har seilt kajakk fra Norge til Danmark uten følgebåt eller VHF og det har garantert vært gjort med mindre sjødyktige fartøyer før. Ikke hopp på den hvite hesten

Jo jeg vet at det har vært gjort med seilbrett, gummibåt, kajakk osv. men jeg skrev bare hva JEG ikke ville gjort🙄

Arne2 skrev 1 time siden:

Det var da ganske utrolig. Og den er vel faktisk også ganske sjøgående også. Hadde ikke behøvd badstu, men resten ..

Hadde glatt ofret forpigg og enda litt for å ha badstu ombord. Men ovnen må være diesel/vedfyrt syns jeg. Blir for dumt å kun kunne ta badstu på landstrøm.  

Ligge på svai en regntung og litt sur dag. Fyre opp i badstua, bli god og varm, hive seg i sjøen. Eller etter en kald og sur seilas. Fyre opp i badstua og ta ankerdrammen der. Oh.. ja det vil jeg gjerne. 

----

Og når jeg tenker på det... forpiggen er jo bare ett "roterom" hos oss.. kanskje... hmmm. 

----

Men enig badstua var kanskje ikke det mest spesielle med båten. God størrelse, hurtiggående, kul rigg og en kan levere hekkbølger helt på høyden med andre fjordploger utpå :-D. Morsom båt. 

mons skrev for 15 timer siden:

Artig tanke bak en seilbåt som går i plan med påhengs.

Hvis den funker for seil blir det kanskje noe vi ser mer av etterhvert.

Jeg har aldri sett lignende.

MacGregor har vært på markedet i flere tiår. Det er solgt noen i Norge men kan ikke sies å ha vært noen stor salgssuksess. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...