v00peter Startet 26.Juli.2020 Del på Facebook Startet 26.Juli.2020 Hej båtägare i väster Jag köpte i våras en Inlander 9600 (2005), som är en Norsktillverkad båt. Båten har fungerat fint i sommar, men för 3 dagar sedan tappade i roderbladet! När vi lyfte upp båten visade det sig att alla de tre bultarna som håller fast rodretbladet hade lossnat. Vi behöver naturligtvis ett nytt roderblad och därför vänder jag mig hit i hopp om hjälp. 1. Är det någon som har kontaktuppgifter till de som producerar Inlander, så att man kan beställa ett nytt roderblad? 2. Om producent inte finns tillgänglig längre, är det någon som har tillgång till ritningarna till Inlader 9600, så att jag kan kontakta någon plåt-firma slik att de kan göra nytt roderblad? 3. Om inte producent eller ritningar finns,är det någon som har en Inlader 9600 som har möjlighet att ta kort och mäta storlek på roderbladet? Tacksam för all hjälp /Peter från landet i öster Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 26.Juli.2020 Del på Facebook Svart 26.Juli.2020 (redigert) Oi! Det er kjedelig! Vet du hvor du mistet roret? Noen sjanse til at en dykker kan hente det opp? Er Inlander 9600 den samme båten som InLander 27, bare med bauspyd og badeplattform? Det veldig likt ut. I tilfelle så er den solgt under InLander 27, Neptim 8600 og InLander 9600. Altså samme skrog? Da kan det hende det er lettere å få svar. Jeg kan ikke huske å ha sett så mange 9600, men det er jo mange 27". Ut fra husken så har jeg sett ulike løsninger på InLander med og uten flyndre (jern under propell og med støtte til ror). Redigert 26.Juli.2020 av Grand Banks jr Fikset skriveleif.. (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
v00peter Svart 26.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2020 Hej Jag tappade rodret på 30 meters djup på öppet hav, så det går inte att finna. Vidare, det är möjligt att det är samma skrov som till InLander 27. Finns det produsent till InLander 27 att få tag på tro? Jag har flr övrigt en dålig bild på rodret från när jag i våras tog upp båten för att sätta in ny bogpropeller. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 26.Juli.2020 Del på Facebook Svart 26.Juli.2020 Kan det være samme som er brukt på Inter 9300 tro? Synes det ligner veldig. Mulig Bosvik er produsent av det. Du kan i så fall kontakte Bosvik på +47 37 14 93 00 eller Inter Trading på +47 90 12 14 05. Sitér dette innlegget Link to post
v00peter Svart 26.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2020 Hej Jörn Ja, det ser ju faktiskt väldigt likt ut. Jag skall testa de två telefonnumren du angett. Tack för informationen. Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 12.Februar.2021 Del på Facebook Svart 12.Februar.2021 Hvordan endte dette, fikk du tak i ror som passet? Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.