Jump to content

Fett til fettkopp ved roret.

MR Swe

Recommended Posts

Jeg har ikke slik fettkopp. Men jeg var et nedre rorlager som bor drøye to meter under havets overflate. Smurt med fettpresse, vanlig smørenippel, inneholdende Biltema molybdensulfidfett. Holder opp til 36 måneder i slengen. Problemet der nede er at det kan ruste. Rorakslingen er av karbonstål. Ingen rust eller sndre problemer på 20 år så langt. Propellakslingen min snurrer ikke så fort rundt.

Redigert av Hulda (see edit history)
Hulda skrev Just now:

Jeg har ikke slik fettkopp. Men jeg var et nedre rorlager som bor drøye to meter under havets overflate. Smurt med fettpresse, vanlig smørenippel, inneholdende Biltema molybdensulfidfett. Holder opp til 36 måneder i slengen. Problemet der nede er at det kan ruste. Rorakslingen er av karbonstål. Ingen rust eller sndre problemer på 20 år så langt. Nå snurrer ikke rorakslingen min så fort rundt.

Til alle andre :-)

Kravet til smørefettet som skal smøre hvitmetallageret i et rorlager er nær ikke eksisterende. Trolig vil alt av det som kan kalles smørefett gjøre susen. Forutsetter her at man har noen form for pakkboks med hvitmetallager og noen form av tetning over. 

På Hulda er tetningen en Volvo-kondom som sitter under vannlinjen. Øvre rorlager er et sfærisk industrilager som sitter tørt 10 cm over tetningen. Bare for å tilkjennegi at antall løsninger er lik antall konfigurasjoner noen, noen gang har pønsket ut. Det er altså ikke nødvendig å kjøpe det dyreste man kan finne. Merverdien i bruk av det dyreste er nær null.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...