Vikinghoff Startet 26.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2020 Hei. Er ganske ny her på forumet men har lest en del andre saker og er imponert over hjelpen alle sammen gir inne her. Jeg har kjøpt meg en Yamaha f9, 9bm 4 takt 1996 modell. Kjøpte en motor som hadde knekt deksel for motorhus og litt på feste til båten. Men har fått fikset så jeg nå har fått den på båten og testet den. (ikke reparert motorhus dekselet enda) Problemene jeg har er at når jeg stilte inn tomgangsskruen når den står i fri, så fikk jeg den til å få fint. Men når jeg skal sette den i gir så stopper/kveles motoren lett om jeg ikke gir litt gass. Stilte tomgangsskruen litt inn så den ikke kveles når jeg girer, men da går motoren så raskt når den står på tomgang i fri med lavest gass. Ny bensin og tank. Oljen ser fin ut men ikke byttet. Plugger ser fin ut men skal byttes. Er det forgasser rens som er det første en må prøve. Ikke skrudd så mye på motor før, så vet ikke hvor lett det er. Synes også at den ikke gir på skikkelig når jeg har full gass. Legger ved noen bilder av forgasser. Hvor er blandingsskru, er det andre justeringer enn den og tomgangsskruen? Sitér dette innlegget Link to post
Miranda2 Svart 27.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 Kan være at propellen snurrer med for stor friksjon. Lager i undervannshuset kan være defekt. Sitér dette innlegget Link to post
Vikinghoff Svart 29.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 Takk for svar. Hvordan kan jeg sjekke dette. Må jeg skru ut bakre girhus eller kan det sjekkes på andre måter? Har tidligere prøvd å koble av bakre girhus for å sjekke noe annet, men det sitter jo så godt fast... Om det ikke er dette, hva annet kan det være? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.