Karlsenkystfiske Startet 27.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2020 Ingenting skjer når jeg vrir om tenningsnøkkelen. Får startet ved å legge en skiftnøkkel på starteren, så det er strøm. Denne komponenten synes å være en del av startesystemet. På venstresiden går det en ledning med 6V i seg, som ikke synes å høre til noe sted som helst :) Noen som vet hva det er? På høyresiden går det en ledning til en liten dings montert bakom. Her er det tilnærmet batterispenning. Den runde tingen! Annen vinkel Hvor ledning med grønntape havner. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 Ikke hva det er. En gang i tiden var den klumpen et relé. Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 27.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 Hulda skrev 7 minutter siden: Ikke hva det er. En gang i tiden var den klumpen et relé. Haha, ja riktig! Tror det er lenge siden tilkobling nr.3 har vært i bruk, så da er det kanskje ikke kritisk for å få start her... At tilkobling nr.2(den til venstre) bare har 6V tyder kanskje på en ørliten jordfeil? :) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 Hvis det ikke er i bruk, hvilket det umulig kan være, plukk det av og fjern ledningene. Sånt noe blir bare krypstrømmer og problemer. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 Det ser ut til at motoren din trenger en alvorlig gjennomgang med bytte av dårlige ledninger, rengjøring av kontaktpunkter, skifte av slanger mm. Slik dette ser ut er det snakk om når, ikke om, feil oppstår. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bellen Svart 27.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 Jeg har sagt det i tidligere tråder og jeg sier det igjen. Og ikke for å være frekk eller noen, men du bør virkelig ta en skikkelig gjennomgang i maskinrommet ditt så fort som mulig. Dette ser helt ekstremt forjæ....forferdelig ut og kan være meget brannfarlig. Skulle du hatt fartøyinnstruks på sjarken din, så hadde aldri dette blitt godkjent. Som Index skriver, så er det ikke snakk om hvis noe skjer, men om når noe skjer. Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 9.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2020 bellen skrev On 27.7.2020 at 10.52: Jeg har sagt det i tidligere tråder og jeg sier det igjen. Og ikke for å være frekk eller noen, men du bør virkelig ta en skikkelig gjennomgang i maskinrommet ditt så fort som mulig. Dette ser helt ekstremt forjæ....forferdelig ut og kan være meget brannfarlig. Skulle du hatt fartøyinnstruks på sjarken din, så hadde aldri dette blitt godkjent. Som Index skriver, så er det ikke snakk om hvis noe skjer, men om når noe skjer. Klart jeg har fartøyinstruks! Handler vel ikke så mye om hvordan ting ser ut, men om ting oppfyller spesifikke krav på inspeksjonstidspunktet. Anyway. Røska vekk gamle ledninger, og la opp nye, samt nye relè til starter og stoppsolenoid. Starter hver gang nå :) Full gjennomgang blir det ved motorbytte. Begrensa hvor mye man får shinet opp, da motoren tross alt tar opp mesteparten av plassen der nede. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.