Jump to content

Edit History

Komodo

Komodo

VegJoh skrev for 3 timer siden:

Her på Larkollen er det mest slengere av de store for min del. 

Har vært mest slengere her ute så langt også, men fikk noen store fine forrige ute. De ble kokt og røkt, agn har jeg ikke begynt å fiske ennå. Har forresten ganske mye agn fra i fjor fremdeles.... Foreslår uansett at du tar deg en tur ut hit i september. Hvis vi får noen dager med fint vær i den rette tia vet jeg om noen plasser hvor vi kan få mye makrell. Da får du fylt opp agntønna di på en tur :thumbsup:

Kokt makrell er skikkelig snadder! Skjærer opp løk i store biter som trekker sammen med fisken, og bruker hel pepper, laubærblad og litt eddik i vannet.

20200813_193209.jpg.a793ceead9a6bc119eb67e43c8fe00ae.jpg

Her er en vendig fileter klar for røyking. Foretrekker å drysse over litt sukker i tillegg til salt, lar dem deretter ligge i kjøleskapet over natta før røyking. Strør en neve med einebær i røykovnen i tillegg til spon. 

20200813_193246.jpg.eea58e8248999b62136058e61fc87f80.jpg

Komodo

Komodo

VegJoh skrev for 3 timer siden:

Her på Larkollen er det mest slengere av de store for min del. 

Har vært mest slengere her ute så langt også, men fikk noen store fine forrige ute. De ble kokt og røkt, agn har jeg ikke begynt å fiske ennå. Har forresten ganske mye agn fra i fjor fremdeles.... Foreslår uansett at du tar deg en tur ut hit i september. Hvis vi får noen dager med fint vær i den rette tia vet jeg om noen plasser hvor vi kan få mye makrell. Da får du fylt opp agntønna di på en tur :thumbsup:

• Create New...