Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

Jeg trakk på mandag, og resultatet  var én rognhummer, én lovlig hummer og 44 krabber, hvorav 27 i den ene teina! Så noen steder liker visst krabbene også surt agn... :giggle: Men det burde vært minst én hummer til. For jeg fant to hummerklør viklet inn i maskene på havteina, men ikke spor av selve hummeren. Og ellers var det ikke en eneste krabbe, og den skotteteina som havteina henger fast i, var helt tom. Det virket merkelig, etter fem dager i sjøen. I tillegg lå de 15 m fra der jeg hadde plottet dem, men det var mye bølger da jeg satte, så det er ikke noe avgjørende bevis. De har iallfall ikke drevet noe, for på bunnen av havteina er det stripset fast ti kilo kjetting! Ut fra størrelsen på klørne var hummeren for stor til å ha kommet ut av fluktåpningen. Det er som om noen har trukket dem, tenkt "jeg må få dem kjapt uti igjen, så ingen ser meg" og bare røsket hummeren ut av havteina istedenfor å ta seg tid til å vikle klørne ut av maskene. :headbang:

Mastiff

Mastiff

Jeg trakk på mandag, og resultatet  var én rognhummer, én lovlig hummer og 44 krabber, hvorav 27 i den ene teina! Så noen steder liker visst krabbene også surt agn... ;) Men det burde vært minst én hummer til. For jeg fant to hummerklør viklet inn i maskene på havteina, men ikke spor av selve hummeren. Og ellers var det ikke en eneste krabbe, og den skotteteina som havteina henger fast i, var helt tom. Det virket merkelig, etter fem dager i sjøen. I tillegg lå de 15 m fra der jeg hadde plottet dem, men det var mye bølger da jeg satte, så det er ikke noe avgjørende bevis. De har iallfall ikke drevet noe, for på bunnen av havteina er det stripset fast ti kilo kjetting! Ut fra størrelsen på klørne var hummeren for stor til å ha kommet ut av fluktåpningen. Det er som om noen har trukket dem, tenkt "jeg må få dem kjapt uti igjen, så ingen ser meg" og bare røsket hummeren ut av havteina istedenfor å ta seg tid til å vikle klørne ut av maskene. :headbang:

• Create New...