R.O Startet 27.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2020 Må innom Drammen et døgn. Finner ingen gjestehavn her, noen som kjenner forholdene. Er det noe sted å ligge med gangavstand til Sentrum? Mye strøm i elva, eller er det rolige plasser..? Mulighet for landstrøm? Har motorbåt, så går i alle fall greit under bruene... Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 27.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 Mulig å legge seg på bryggene på begge sider av elven. Best utenfor de to restaurantene for her tror jeg det er mulig å få strøm. Kanskje også på det mye anlegget overfor bybrua på Bragernes siden. Plass å legge båten får du iallefall. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Sigurd Svart 27.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 Husk å fendre godt. 5-knops regelen er det få som bryr seg om i Drammen. Jeg vet ikke når du skal dit, men ha i minnet at det er smekk fullt fra 1 til 2 uker før og under elvefestivalen! Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 27.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 Sigurd skrev 12 minutter siden: Jeg vet ikke når du skal dit, men ha i minnet at det er smekk fullt fra 1 til 2 uker før og under elvefestivalen! Nå er det ikke noen elvefestival i år, så det blir neppe vanskelig å få plass. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Vindøyet Svart 27.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 De som ligger på Skutebrygga (restauranten) får vel landstrøm der. Vet ikke pris. De øvrige plassene langs elva er hovedsakelig kommunale. Ingen avgift, men heller ingen faciliteter. Alltid nok plass foruten under Elvefestivalen. Et tips: Legg deg i Holmsbu eller Holmestrand og ta bussen/toget inn til byen. Drammensfjorden er 15 nautiske med pløying av vann og ikke noe å se. Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 27.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 Takk for bra tips. Litt skremt av tipset om god fendring pga manglende respekt for 5 knopen, det blir fort irritasjon. Mulig Holmestrand/Holmsbu med buss inn/ut er bedre alternativ... Sitér dette innlegget Link to post
Seilerslask Svart 28.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2020 Bra togforbindelse (20 minutter reisetid) inn til Drammen fra Holmestrand. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 28.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2020 (redigert) Drammen motorbåtforening har en liten gjestebrygge. Har ligget der et par ganger, men det er ikke strøm der. Går buss inn til sentrum. https://pequod.nesodd1.no/?page_id=5667 Redigert 28.Juli.2020 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Key Freak Svart 28.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2020 R.O skrev for 18 timer siden: Takk for bra tips. Litt skremt av tipset om god fendring pga manglende respekt for 5 knopen, det blir fort irritasjon. Mulig Holmestrand/Holmsbu med buss inn/ut er bedre alternativ... Det går fint å ligge i Drammen sentrum med normal fendring, det har jeg gjort mange ganger. Men det er alltid noen som ikke respekterer reglene, slik er det alle steder. Holmsbu er jo en idyll, men det tar en drøy time med bussen til Drammen. Og det går ikke buss hver time, for å si det sånn. Holmestrand har også fått en veldig fin gjestehavn midt i sentrum. Toget tar knappe 20 minutter, og går hver time begge veier. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Sigurd Svart 28.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2020 Gyldenløve Brygge Nede ved jernbanebrua har noen få gjesteplasser. Akterfortøyning i solid moring. 5 min å gå til bybrua og sentrum. 100-150kr natta.....tror jeg. Verdt å prøve. Havnesjef 93423003. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.