Fintpaasjøen! Startet 27.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2020 Hei, Har en Navette 565S med suzuki DF90 påhengar begge kjøpt i 2008. Her har eg probelem med powertilt og må reparere eller bytte denne. Men for å få løs denne, må eg løse styrbord motorfeste. Dette festet er montert til speilet med 2 bolter. Har løsnet begge muttere her, men motorfestet sitter fortsatt i øvre del. Med brekjern får eg avstand mellom motorfeste og speil i nedre del, men ikkje i øvre del. Mistenker at godset i motorfeste "sitter" rundt bolten. Er dette normalt? Noken gode råd? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 27.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 Hva med å banke på enden av bolten mens du bruker brekkjernet forsiktig? Men først bør du skru mutteren litt lenger ut, så du ikke ødelegger gjengene på bolten. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Fintpaasjøen! Svart 27.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 Har prøvd med moderat/bestemt banking på bolten, og det gav ingen resultat. Er usikker på kor mykje makt en skal tørr å bruke på denne bolten. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 27.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 (redigert) Du må prøve å få beveget motoren litt oppover før du slår på bolten. Slik det er nå henger motoren på bolten slik at bolten kiler seg fast i hullet i motorfestet, og dette forsterker seg når du brekker motorfestet ut i nerkant. Skal ikke si sikkert at det er slik det er, men det er meget sannsynlig. Redigert 27.Juli.2020 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lensepumpe Svart 27.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 (redigert) Når motoren ikke belaster bolten vertikalt, kan du forsøke å skru bolten ut av akterspeilet (mot baugen, mutteren på enden må fjernes før den berører motorbraketten!). Redigert 27.Juli.2020 av Lensepumpe Bedre beskrivelse. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fintpaasjøen! Svart 27.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 Der løsnet den! Motoren henger uten vekt på boltene ja. Fann et brekkjern som var flatere. Dermed fikk eg bruke begge jerna og jobba meg oppover. Voila. Boltene sitter fortsatt i skroget. Men no kan eg løyse motoren på begge sider, og dermed få delt "skinkene" og få ut power trimmen. Takk for flotte innspel på kort tid :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.