Jump to content

Bytte eldre Raytheon radar med nyere analog radar.

Saga32

Recommended Posts

Jeg har en eldre Raytheon radar med egen skjerm i dag, samt en Raymarine C120W

kartplotter.

Tenker på å bytte til en nyere brukt analog radar som jeg kan koble til kartplotteren, 

så jeg kan demontere den ekstra skjermen.
Lurer på om det bare er å kjøpe en radar, fekk. en Raymarine RD 218, og koble den 

rett i kartplotteren, eller trengs det en eller annen «dings» i tillegg?

Er det mulig å koble til en radar fra et annet merke?

Innspill mottas med takk.

Ja det kan fort hende at min antenne heiter rd418d og ikkje rd218 som eg anntok i første innlegg.  

Kanskje abbor har svar på meir om desse antennene? 

Eg har liggande ei RD418D som eg kan selja til Saga32, men kontaktstykket bakpå antenna har ein knekt pin, så eg har ikkje fått testa den.  Eg burde kanskje svippa nedom i båten å sjekka før eg skreiv innlegget, men såvidt eg hugsar så har antenna ombord ein liknande telefonledning som er kobla bakpå.  Den antenna eg har i garasjen har ein rundt skrukontakt med 6 pinner, der den eine er knekt.    Kan det stemme at antennene kan ha forskjellig kabeltilkobling bakpå?    Kan denne kabelen inni antenna bytast, eller kan evt hovedkabelen trekkast inni antenna og koblast til slik dei gamle analoge har? 

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...