Jump to content

Edit History

Maika

Maika

En venn vurderer å kjøpe denne båten, men er ikke motorkyndig, så motor-reperasjonen må settes bort. 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=66635297

 

«sylinderhodet er er ferdig slipt...Dette må gjøres: Motoren trenger ny sylinder, ny pakning, nytt stempel og ny stempelring.»

Dette er vel en VP MD5.

 

Båten hadde garantert vært mer lettsolgt hvis motoren var blitt reparert, så jeg mistenker at det ikke er gjort fordi det blir temmelig dyrt. 
Hva tror dere, hvor mye snakker man om hvis man skal sette bort dette til en mekaniker i Oslo-/østlandsområdet?

 

(Det billigste er vel kanskje å få tak i en brukt påhenger, og glemme innenbordsmotoren, men da får man jo dårligere manøvrering og lading. I tillegg burde da innenbordsmotoren fjernes for å utnytte plassen, slippe å tenke på potensielle lekasjer, samt øke videresalgsverdien, men det er også utenfor hva min venn evner. Jeg har derfor anbefalt å ikke kjøpe denne.)

 

Edit: Generelt sett vil jeg ikke anbefale noen å ha en motor på en båt som de ikke kan skru på selv dersom motoren ikke er relativt ny/blir sett over jevnlig av kyndige folk. Samtidig er det jo et begrenset budsjett noen har (en student i dette tilfellet), og siden dette gjelder seilbåt, så er ikke motoren like fundamentalt viktig. Folk har tross alt seilt uten motor i årtusener, og det er det jo mange som fortsatt gjør. 

Maika

Maika

En venn vurderer å kjøpe denne båten, men er ikke motorkyndig, så motor-reperasjonen må settes bort. 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=66635297

 

«sylinderhodet er er ferdig slipt...Dette må gjøres: Motoren trenger ny sylinder, ny pakning, nytt stempel og ny stempelring.»

Dette er vel en VP MD5.

 

Båten hadde garantert vært mer lettsolgt hvis motoren var blitt reparert, så jeg mistenker at det ikke er gjort fordi det blir temmelig dyrt. 
Hva tror dere, hvor mye snakker man om hvis man skal sette bort dette til en mekaniker i Oslo-/østlandsområdet?

 

(Det billigste er vel kanskje å få tak i en brukt påhenger, og glemme innenbordsmotoren, men da får man jo dårligere manøvrering og lading. I tillegg burde da innenbordsmotoren fjernes for å utnytte plassen, slippe å tenke på potensielle lekasjer, samt øke videresalgsverdien, men det er også utenfor hva min venn evner. Jeg har derfor anbefalt å ikke kjøpe denne.)

 

Edit: Generelt sett vil jeg ikke anbefale noen å ha en motor på en båt som de ikke kan skru på selv dersom motoren ikke er relativt ny/blir sett over jevnlig av kyndige folk. Samtidig er det jo et begrenset budsjett noen har (en student i dette tilfellet), og siden dette gjelder seilbåt, så er ikke motoren like fundamentalt viktig. Folk har tross alt seilt uten motor i årtusener, og det er det jo mange som fortsatt gjør. 

Maika

Maika

En venn vurderer å kjøpe denne båten, men er ikke motorkyndig, så motor-reperasjonen må settes bort. 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=66635297

 

«sylinderhodet er er ferdig slipt...Dette må gjøres: Motoren trenger ny sylinder, ny pakning, nytt stempel og ny stempelring.»

Dette er vel en VP MD5.

 

Båten hadde garantert vært mer lettsolgt hvis motoren var blitt reparert, så jeg mistenker at det ikke er gjort fordi det blir temmelig dyrt. 
Hva tror dere, hvor mye snakker man om hvis man skal sette bort dette til en mekaniker i Oslo-/østlandsområdet?

 

(Det billigste er vel kanskje å få tak i en brukt påhenger, og glemme innenbordsmotoren, men da får man jo dårligere manøvrering og lading. I tillegg burde da innenbordsmotoren fjernes for å utnytte plassen, slippe å tenke på potensielle lekasjer, samt øke videresalgsverdien, men det er også utenfor hva min venn evner. Jeg har derfor anbefalt å ikke kjøpe denne.)



×
×
  • Create New...