Karlsenkystfiske Startet 29.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2020 Hei! I tresjarken min er det slik at det går et lite dreneringsavløp bakover fra lugaren, under betongen i lasterommet, og så ut i maskinrommet der lensesystemet er montert. Dette er nå gått helt tett, så ingenting av vannet i lugaren renner lenger bakover. Er selvfølgelig også en liten lekkasje et eller annet sted, så jeg får det aldri tørt i lugaren, selv om jeg lenser det jeg greier fremme i lugaren. Har jo brukt elektriske stakefjærer til å renske opp i diverse rør og avløp, men dette avløpet er kjempesmalt, så lurer på om noen vet av en effektiv, tynn fjær? Gjerne noe man kan sette på borrmaskin! Eventuelt andre forslag :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 hva med en slik sak fra BT? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 29.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 Lars H. skrev 2 minutter siden: hva med en slik sak fra BT? Denne virker ? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 29.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 Ståltråd og tålmodighet! Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Too Much Svart 29.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 Hva med en vannsuger / eller trykkluft? Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 29.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 Lars H. skrev for 2 timer siden: hva med en slik sak fra BT? Hva gjør denne laserpistolen? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 (redigert) Den åpner tette rør. Redigert 29.Juli.2020 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Big Horn Svart 29.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 3-4 mm ståltråd koblet til batteridrillen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfnugg Svart 29.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 Min favoritt til alt ? https://www.biltema.no/bygg/vvs/avlopsrensere/stakefjar-husholdning-2000034470?gclid=Cj0KCQjwvIT5BRCqARIsAAwwD-T5xLgmpaEkZ4oT6VfrKKFc_sC2N4smYorU0cPNKK4-jPNv3CsPW1oaAt-PEALw_wcB Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 9.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2020 Sjøfnugg skrev On 29.7.2020 at 18.44: Min favoritt til alt ? https://www.biltema.no/bygg/vvs/avlopsrensere/stakefjar-husholdning-2000034470?gclid=Cj0KCQjwvIT5BRCqARIsAAwwD-T5xLgmpaEkZ4oT6VfrKKFc_sC2N4smYorU0cPNKK4-jPNv3CsPW1oaAt-PEALw_wcB Tror hodet på den der må være minst 5 ganger for stort for avløpet her :) Tom Rør skrev On 29.7.2020 at 13.55: Denne virker ? Kan du si noe om dimensjonen på enden? Big Horn skrev On 29.7.2020 at 16.23: 3-4 mm ståltråd koblet til batteridrillen. Å definere stål på 4mm som tråd er vel kanskje litt drøyt. Men god idè! Har noe sveisetilsats på 3mm jeg kan prøve med :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.August.2020 Link til dette innlegget Svart 9.August.2020 En bite med tynn wire er heller ikke dumt. Sett den gjerne i drillen etter du har fått den gjennom, og kjør drillen en stund mens du drar den ut igjen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Karlsenkystfiske Svart 12.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2020 Mistet helt motet, da jeg møtte hard ved en halvmeter inn. Fra andere trebåteiere har jeg fått høre at det er ikke alltid dreneringshullene er på samme spant, men at dem kan gå i sikksakk mønster. Greier heller ikke å se hvor utløpet i maskinen er. Må vel bare satse på å ta skuta på land igjen og sørge for å få den helt tett utenfra :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.