Jump to content

Trenger er tynt stakeverktøy!

Karlsenkystfiske

Recommended Posts

Hei!

I tresjarken min er det slik at det går et lite dreneringsavløp bakover fra lugaren, under betongen i lasterommet, og så ut i maskinrommet der lensesystemet er montert. Dette er nå gått helt tett, så ingenting av vannet i lugaren renner lenger bakover. Er selvfølgelig også en liten lekkasje et eller annet sted, så jeg får det aldri tørt i lugaren, selv om jeg lenser det jeg greier fremme i lugaren. Har jo brukt elektriske stakefjærer til å renske opp i diverse rør og avløp, men dette avløpet er kjempesmalt, så lurer på om noen vet av en effektiv, tynn fjær? Gjerne noe man kan sette på borrmaskin! Eventuelt andre forslag :)

+aB8d9bGQSOod2fQxdcnTQ.jpg.07b0833f9ea2d8a0c142b861385f0652.jpg

• 2 uker senere...
Sjøfnugg skrev On 29.7.2020 at 18.44:

Tror hodet på den der må være minst 5 ganger for stort for avløpet her :)

Tom Rør skrev On 29.7.2020 at 13.55:

Denne virker ?

Kan du si noe om dimensjonen på enden?

Big Horn skrev On 29.7.2020 at 16.23:

3-4 mm ståltråd koblet til batteridrillen.

Å definere stål på 4mm som tråd er vel kanskje litt drøyt. Men god idè! Har noe sveisetilsats på 3mm jeg kan prøve med :)

Mistet helt motet, da jeg møtte hard ved en halvmeter inn. Fra andere trebåteiere har jeg fått høre at det er ikke alltid dreneringshullene  er på samme spant, men at dem kan gå i sikksakk mønster. Greier heller ikke å se hvor utløpet i maskinen er. Må vel bare satse på å ta skuta på land igjen og sørge for å få den helt tett utenfra :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...