Jump to content

Edit History

POPEYE2

POPEYE2

Grand Banks jr skrev On 29.7.2020 at 16.06:

Jeg vet ikke, men er ikke stort sett dybden på slike drevbåter runt 80-90 cm? Hva er da dybden når drev er tiltet opp? Ca 50 cm?

Da er det jo bare å måle seg opp fra vannflaten til høyeste punkt, og ta utgangspunkt i 50 cm + målt høyde?

Skarpnes sitt høyeste punkt er vel targabøylen og den er jo ca på bunnens laveste punkt (under drevfestet). 

Det stemmer at dybden på denne båten er 90 cm fra vannlinja. Da stemmer det nok at den stikker ca. 50 cm dyp når drevet er tiltet opp.    

POPEYE2

POPEYE2

Grand Banks jr skrev On 29.7.2020 at 16.06:

Jeg vet ikke, men er ikke stort sett dybden på slike drevbåter runt 80-90 cm? Hva er da dybden når drev er tiltet opp? Ca 50 cm?

Da er det jo bare å måle seg opp fra vannflaten til høyeste punkt, og ta utgangspunkt i 50 cm + målt høyde?

Skarpnes sitt høyeste punkt er vel targabøylen og den er jo ca på bunnens laveste punkt (under drevfestet). 

Når jeg overtok båten i 2013 fikk jeg opplyst at den stikker 90 cm dypt. Jeg har ikke målt dybden når drevet har vært tiltet opp, men det kan nok stemme at at det er ca. 50 cm. Men uansett hvordan jeg beregner dette så vil jeg alltid ende opp med et ca.tall. Dilemmaet er at jeg må ha et eksakt tall på høyden for å få oppgitt en eksakt pris for transport siden alt fra 3,01 meter og opp = ekstrakostnader for følgebil. Håper derfor det er noen på forumet som har denne kunnskapen.   

• Create New...