leepeter66 Startet 29.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2020 har en cobra vhf med bakgrunnslyd samt strøm. jeg kan ta imot mmsi og gps virke. men jeg kan ikke høre noe trafikk på den eller kontakter noen på den.uansett hvor jeg stiller den. kan skru squelch helt i nil og har bare det samme dirring noen som har forslag annet en å kjøpe ny. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 (redigert) HvilKe kanaler har du testet på, har du forsøkt å kalle opp kystradioen på deres arbeidskanal i området der du er? og hva mener du egentlig med: ingen squelch? Har den fungert tidligere? Redigert 29.Juli.2020 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
leepeter66 Svart 29.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 har prøvd de fleste 79,81,21 og en båt ved siden av meg ingenting ut ingenting inn virker bra for ikke så lenge siden. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 Jeg regner med at du da ligger i ytre Oslofjord. Her i Åsgårdstrand der jeg ligger nå funker faktisk k66 Tryvann(!) best. Forsøkt å kalle kystradioen på K16? Og antennen sitter godt fast? Og igjen, hva mener du med: ingen squelch? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
leepeter66 Svart 29.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 antenna og alt er ok bra signal. uansett hvor jeg justere squelch er det bare samme skurring i høytaler. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 Dersom du ikke kan få radioen stille ved å regulere på squelch, er det i hvert fall feil på squelch-funksjonen. Men som elektronikkingeniør vet jeg at all elektronikk kan feile før eller siden. Min VHF fra 1989 er heldigvis god som ny og bedre enn det meste som lages nå. Jeg har imidlertid måttet bytte antenne, kabel og antennekontakt en gang i løpet av disse årene. Så sorry, jeg har ikke noe mer å foreslå. Og så glemte jeg å si: Velkommen på forumet. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.