Jump to content

Cobra vhf ingen squelch

leepeter66

Recommended Posts

HvilKe kanaler har du testet på, har du forsøkt å kalle opp kystradioen på deres arbeidskanal i området der du er?

og hva mener du egentlig med: ingen squelch?

Har den fungert tidligere?

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg regner med at du da ligger i ytre Oslofjord. Her i Åsgårdstrand der jeg ligger nå funker faktisk k66 Tryvann(!) best.  Forsøkt å kalle kystradioen på K16? Og antennen sitter godt fast? Og igjen, hva mener du med: ingen squelch?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Dersom du ikke kan få radioen stille ved å regulere på squelch, er det i hvert fall feil på squelch-funksjonen. Men som elektronikkingeniør vet jeg at all elektronikk kan feile før eller siden. Min VHF fra 1989 er heldigvis god som ny og bedre enn det meste som lages nå. Jeg har imidlertid måttet bytte antenne, kabel og antennekontakt en gang i løpet av disse årene. Så sorry, jeg har ikke noe mer å foreslå. Og så glemte jeg å si: Velkommen på forumet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...