Seafighter Startet 29.Juli.2020 Del på Facebook Startet 29.Juli.2020 Har koblet opp styring via fjernkontrollen til ankervinsj, ledig styrestrømm fra ilas til baugtruhster men der stoppet det, kan ikke skjønne hvordan jeg skal koble meg innpå joisticen med styrestrøm, måler 12 volt hele tiden på alle ledninger, lest at det kan være pluss og minus styrt uten at jeg blir noe klok av det, det går kanskje ikke an og koble opp på denne enkle måten som på ankervinsjen, to ledninger inn på bryterpanelet til vinsjen🤔 Noen kloke ord til han som trodde han skulle brife med fjernstyrt baugtruhster 🙈 Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 29.Juli.2020 Del på Facebook Svart 29.Juli.2020 (redigert) Kan du skissere ned hvordan du har koblet? Du skal kun koble relé for visp i parallell med bryteren. Jeg er rimelig sikker på at vispen din er styrt av pluss.😊 Redigert 29.Juli.2020 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seafighter Svart 29.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2020 Har ikke koblet noe, da jeg med måleapparatet ikke fant ut hvilke ledninger jeg sku innpå😬 du ser på ene bilde ledninger som går til joisticen idag, grå,brun,svart,rød. Den røde regner jeg med er hoved strøm til selve brytern til joisticen, svart er minus, da sitter vi igjen med grå og brun som jeg trodde jeg kunne gå innpå med di to ledningene fra ilas men det går ikke når det er spenning på begge brun og grå ledning fra før uten at jeg beveger joisticen, så dette ble for avansert for meg🙈 Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 30.Juli.2020 Del på Facebook Svart 30.Juli.2020 Ut i fra bildet ditt går brun til hovedbryter(går ut i fra det er pluss), grå tar bauen til BB-side, klarer ikke å se hvor den sorte tar veien, men går ut i fra STB-side? Det høres veldig rart ut at det er spenning der, hvordan måler du? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 30.Juli.2020 Del på Facebook Svart 30.Juli.2020 Ut fra manual til Max Power thruster så er i alle fall den pluss-styrt - se bilder, dvs ved å gi brun/blå pluss så skal den gå. Hvorfor du måler +12V er litt mer tricky å forklare, kan det være ‘lekkasje’ i velbrukt joystick som gir spenning uten belastning men ikke nok til å trigge rele?.. Jeg ville prøvd å gi brun/blå +12V med en ledning for å sjekke. Ser ikke at noe skal kunne ødelegges ved dette. Er de pluss-styrte så funker det, er de minusstyrte så skjer det ingenting (da de allerede har +12V). Om de skulle være minusstyrte så trenger du releer på utganger fra Ilas (rele trigges av +, kobler så brun/blå til minus) men dette viker lite sannsynlig. Sitér dette innlegget Link to post
Seafighter Svart 30.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2020 Googlet og fant denne, skal prøve meg litt frem idag. Såg den tegningen uten at jeg ble noe klokere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.