besibe Startet 30.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2020 har en yamaha me370 sti som ikke får nåk turtall ved tilkobling. har skiftet alt av filter tømt tanke og støvsugd den den får diesel nok virke som turbo ikke slår skikkelig inn motoren ryker ikke hva skal man se etter har også skiftet luftfilter noen som kan hjelpe yamaha me370sti med hydradrive Sitér dette innlegget Link to post
uenneokejkdn Svart 30.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2020 (redigert) Mulig totalt urelatert, men mulig vi kan sammenligne hva vi har gjort/ikke gjort for å få inspirasjon til hva som kan gjøres for å feilsøke videre. Jeg har en helt ny Yamaha 2YM15 Saildrive fra april i år, som helt fra starten av brukte veldig lang tid på å bli varm. Dvs. jeg måtte la motoren gå i fri med lit gasspådrag i 5-15 minutter før jeg kunne forvente meg >800 omdreininger. Når den så blir varm og jeg får den opp i 3600 i fri om jeg vil, må jeg fortsatt vente noen minutter før jeg kan få den opp i >800 når jeg setter i gir. For en måned siden begynte motoren å makse ut på 2800 omdreininger på gir, men kan fortsatt gi 3600 omdreininger i fri. For en uke siden tok jeg båten på land for å inspisere. Det var en del groe som jeg fjernet, men ingenting dramatisk rundt propellen. Og den er nå helt fri. I dag får jeg ikke mer enn 800 omdreininger for gir. Jeg kan fortsatt få 3600 i fri etter lang oppvarming. Så nå mistenkte jeg at det må være noe i propellen, men etter å ha knipset et bilde under vann kan jeg ikke se at det er noe merkverdig her heller. Spørsmål 1: Er det vanlig for disse motorene at oppvarming kan ta så lang tid som 20 minutter? Spørsmål 2: Siden jeg får 3600 omdreininger i fri men kun 800 omdreininger i gir, kan jeg friskmelde vannutskiller, kjølesystem, dieselfilter og motor og bruke tiden min på propellen og seildrevet? Redigert 30.Juli.2020 av uenneokejkdn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
besibe Svart 30.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2020 har desverre ikke erfaring med den motoren men 20 min å varme opp motoren er ikke rett du kan prøve å skifte filter til drivstoff for å se om turtallet kommer seg når den er i gir Sitér dette innlegget Link to post
7400 Svart 2.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2021 Hei. har samme motor, det er turboen som har hengt seg, skru av luftfilter å prøve å tvin den rundt. vis den ikkje går rundt så har den fått saltleiring, må demonteres og pusse rein, det gjorde eg med min. dette er ein trang jobb........ kreves tålmodighet. Megazip.net finner du deler og bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.