3600 Startet 30.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2020 Har lige mistet ladning på den ene af mine kad43 , det er en uoriginal Dynamo af mærket plusline(Den holdt ikke længe,findes der bedre alternativer end Volvos egen Dynamo , eller ved nogen hvem der producere Volvos egne ? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 30.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2020 Original dynamo er vel av fabrikat Valeo, 60A med ekstern sense. Disse selger både originale og en alternativ versjon på 75A med ekstern sense til det jeg oppfatter som gode priser. Men finnes gjerne bedre alternativ lokalt i Danmark? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 30.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2020 Valeo er bra greier. Om systemet ditt er slik at begge dynamoane ladar batteribankane i paralell. ( typisk via felles ladestrømsfordeler ) bør du gå for like dynamoar med samme type regulator. Om dei ladar separate bankar spelar ikkje dette noko rolle. Sitér dette innlegget Link to post
3600 Svart 30.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2020 Det mærkelige er jeg ikke får lade fejl i kontrolpanel på den motor med defekt Dynamo ,måske er det fordi jeg har dobbelt inst af motorer og så den anden motor overtager ladningen , jeg opdagede det kun ved mit signal til turteller forsvandt fra anholt til Gilleleje , ved kontrol måling fandt jeg ud af den ikke ladede mere så den skal byttes når ferien er slut , jeg regner med jeg kan sejle de sidste 30 sømil hjem med defekt generator på SB motor. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 30.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2020 Om dynamoane ladar samme batteribank kan det stemma med beskrivelsen din. Viss du stoppar motoren med dynamo som fungerer kan du sjekka at respektive dynamo verkeleg er defekt. Det kan nemlig skje at den eine dynamoen sluttar heilt å lade når batteribanken er full og forbruket er lavt. Då kuttar respektive turtellar uten at ladelampen lyser. Det vil alltid vera ein liten forskjell på regulatorane sjølv om dynamoane er heilt identiske. Sitér dette innlegget Link to post
3600 Svart 30.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2020 Jeg tænker jeg sagtens kan sejle de 30sømil hjem hvis jeg har min batteribank opladet , jeg har kun 2 battterier ialt 2x115ah , så er der mere tid til at finde en ny Dynamo jeg kan ikke anbefale plusline dynamoer Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 30.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2020 Ingen problem å segla med ein defekt dynamo. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.