Jump to content

C-cmap til eldre plotter .

Kjellisen

Recommended Posts

Tja, har du en kartbrikke så kan du nok oppgradere til det kartet du trenger. Jeg fikk nytt kart på min Interphase plotter fra 2004 for to år siden. Mangler du brikke kan det hende du finner noe brukt. Ring en dyktig forhandler, f.eks. Nautisk Fritid eller Seatronic. Ikke bare les på nettsidene deres. 

EDIT:

Ser nå når jeg skulle sjekke oppgradering av egen kartbrikke at C-MAP NT+ kart gikk ut av salg i vår. Det kan nok gjøre det mer utfordrende ja.

Redigert av lippert (see edit history)

mvh Knut Erik

Og jeg har C-map wide brikke på min Interphase-plotter fra 2003, funker som et skudd, men er ikke helt oppdatert, får ta en tur til Seatronic og få en oppdatering før neste sesong.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev 21 minutter siden:

Og jeg har C-map wide brikke på min Interphase-plotter fra 2003, funker som et skudd, men er ikke helt oppdatert, får ta en tur til Seatronic og få en oppdatering før neste sesong.

En liten avsporing, men... må si jeg er imponert over kvaliteten på plotteren fra Interphase. Fungerer fortsatt utmerket og er raskere på zoom i kart enn noen av de nyeste plotterne som jeg har sett på. Men så er det jo kun en plotter og ikke en multimediamaskin ;)

mvh Knut Erik

Kanskje vi har samme modell lippert? Jeg har en Chart Master 11CVS+ og brikken jeg har nå er EN-M300 wide.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Har en eldre Raymarine som tar C-map NT og NT+. Har hamstret ganske mye kart på finn.no. Ikke oppdaterte, det holder jeg på andre enheter (brett og mobil), men uansett greit å ha en skuddsikker dings i cockpit som viser nøyaktige kart. 

Min neste plotter må ha nedlastning/oppdatering av kart fra nett, regner med plottere i dag har det allerede (?). 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...