Kjellisen Startet 30.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2020 (redigert) Noen som vet om det er mulig å få fatt i c-cmap oransje til plotter 2011 mod , eller om dette er helt utgått , har en Navmann 5507 , 2011 mod ? Sskulle hatt kart for Vestlandet . Redigert 30.Juli.2020 av Kjellisen Skrivefeil. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 30.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2020 Hør med Nautisk fritid: https://www.nautiskfritid.no/categories/c-map Sitér dette innlegget Link to post
Kjellisen Svart 30.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2020 Finner ikke min plotter i listene . Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 31.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2020 (redigert) Tja, har du en kartbrikke så kan du nok oppgradere til det kartet du trenger. Jeg fikk nytt kart på min Interphase plotter fra 2004 for to år siden. Mangler du brikke kan det hende du finner noe brukt. Ring en dyktig forhandler, f.eks. Nautisk Fritid eller Seatronic. Ikke bare les på nettsidene deres. EDIT: Ser nå når jeg skulle sjekke oppgradering av egen kartbrikke at C-MAP NT+ kart gikk ut av salg i vår. Det kan nok gjøre det mer utfordrende ja. Redigert 31.Juli.2020 av lippert (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Lars H. Svart 31.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2020 Og jeg har C-map wide brikke på min Interphase-plotter fra 2003, funker som et skudd, men er ikke helt oppdatert, får ta en tur til Seatronic og få en oppdatering før neste sesong. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Langs land Svart 31.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2020 Oppdaterte min oransje brikke fra 2009 for et par år siden hos Seatronic. Ble ikke helt vellykka da oversiktskartene ble borte. Gikk flere runder med Seatronic, men de kunne ikke gjøre noe med det. Fikk forståelsen av at jeg nok måtte regne med at brikketypen var passe. Brukte den i en Lorenzplotter. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 31.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2020 Lars H. skrev 21 minutter siden: Og jeg har C-map wide brikke på min Interphase-plotter fra 2003, funker som et skudd, men er ikke helt oppdatert, får ta en tur til Seatronic og få en oppdatering før neste sesong. En liten avsporing, men... må si jeg er imponert over kvaliteten på plotteren fra Interphase. Fungerer fortsatt utmerket og er raskere på zoom i kart enn noen av de nyeste plotterne som jeg har sett på. Men så er det jo kun en plotter og ikke en multimediamaskin ;) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Lars H. Svart 31.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2020 (redigert) Kanskje vi har samme modell lippert? Jeg har en Chart Master 11CVS+ og brikken jeg har nå er EN-M300 wide. Redigert 31.Juli.2020 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kjellisen Svart 31.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2020 Sendte en mail til Høcom Norge og alt ordnet seg , takk for alle gode forslag . Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 31.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2020 Lars H. skrev for 7 timer siden: Og jeg har C-map wide brikke på min Interphase-plotter fra 2003, funker som et skudd, men er ikke helt oppdatert, får ta en tur til Seatronic og få en oppdatering før neste sesong. Min Simrad fra 2007 kan ikke bruke nyere C-Map kart. Antar at en del andre eldre plottere har samme problem. Sitér dette innlegget Link to post
.Olsen Svart 31.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2020 Har en eldre Raymarine som tar C-map NT og NT+. Har hamstret ganske mye kart på finn.no. Ikke oppdaterte, det holder jeg på andre enheter (brett og mobil), men uansett greit å ha en skuddsikker dings i cockpit som viser nøyaktige kart. Min neste plotter må ha nedlastning/oppdatering av kart fra nett, regner med plottere i dag har det allerede (?). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.