Jump to content

Edit History

Hedwig

Hedwig

Profondo skrev 46 minutter siden:

De har dårlig erfaring med natt navigasjon i større hastighet en 5 knop. Fint om alle som bor innover fjorden slår av lyset så de ikke blir forvirret av lyskilder bak fyrlyktene. Vi får håpe det ikke kommer en tankbåt sigende sørover fra Sjursøya. 

Nå må du ikke blande Kystvakten med Marinen :giggle:

Mer seriøst:
Det er en haug av grunner til at Kystvakten går rolig. Kanskje skal de anløpe Oslo i morgen, og går rolig av den grunn. Kanskje ønsker de å gi flere muligheter til å stå vakt. Eller kanskje de ser etter tjuvfiskere.

Kanskje de også bare ønsker å ha tilstedeværelse i fjorden. Uansett er de både flinke og hjelpsomme, og det er godt å se de i fjorden. 

Mest seriøst:
Jeg ler gjerne av  og spøker med forsvaret når de fortjener det (som episoden med en viss tankbåt), men som gode nordmenn bør vi ikke på et åpent internettforum spekulere eller skrive noe om hva forsvaret driver med. I alle fall ikke i "sanntid". De er der til vår alles beste og for vår sikkerhet. Min holdning er at jeg vil vite minst mulig som er hemmelig, da er det minst sannsynlighet for at jeg avslører noe. 

Hedwig

Hedwig

Profondo skrev 37 minutter siden:

De har dårlig erfaring med natt navigasjon i større hastighet en 5 knop. Fint om alle som bor innover fjorden slår av lyset så de ikke blir forvirret av lyskilder bak fyrlyktene. Vi får håpe det ikke kommer en tankbåt sigende sørover fra Sjursøya. 

Nå må du ikke blande Kystvakten med Marinen :giggle:

• Create New...