Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

Hensyn bør kanskje spesielt tas forbi marinaer med drivstoffpåfylling. Der fortøyer man ofte bare for å skulle fylle i 10-15 min og kunne gå kjapt ut igjen. Sist jeg fyllte var i Valle utenfor Kragerø. Trenger litt tid da jeg hadde halv tank og skulle toppe opp med 500 liter. Med mine 42 fot la jeg meg på utsiden for å la småbåtene kunne fylle kjapt og greit innenfor. Legger ut 6 fendere og fortøyer med spring og det ble nødvendig. Båten rullet ganske mye fra halvplan-båtbølger der som kommer inn rett fra siden. Siden jeg fortøyet og fendret bra gikk det helt fint, men det er jo ganske urolig å fylle drivstoff der. Tror faktisk jeg legger meg på innsiden neste gang selv om man risikerer å bli påkjørt av hver tredje båt (som ikke kan kjøre og sier oida... og må sette i fri og dytte fra når de kjører feil).

Lingefan

Lingefan

Hensyn bør kanskje spesielt tas forbi marinaer med drivstoffpåfylling. Der fortøyer man ofte bare for å skulle fylle i 10-15 min og kunne gå kjapt ut igjen. Sist jeg fyllte var i Valle utenfor Kragerø. Trenger litt tid da jeg hadde halv tank og skulle toppe opp med 500 liter. Med mine 42 fot la jeg meg på utsiden for å la småbåtene kunne fylle kjapt og greit innenfor. Legger ut 6 fendere og fortøyer med spring og det ble nødvendig. Båten rullet ganske mye fra halvplan-båtbølger der. Siden jeg fortøyet og fendret bra gikk det helt fint, men det er jo ganske urolig å fylle drivstoff der. Tror faktisk jeg legger meg på innsiden neste gang selv om man risikerer å bli påkjørt av hver tredje båt (som ikke kan kjøre og sier oida... og må sette i fri og dytte fra når de kjører feil).

• Create New...