Maika Startet 3.August.2020 Link til dette innlegget Startet 3.August.2020 Jeg skal fjerne endel butyl-rester. Jeg prøvde med Biltemas aceton, men det gikk treigt. Jeg hadde tenkt å teste med tynner, men hadde ikke noe liggende. Er det tynner som gjelder, noe annet, eller er aceton det beste? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 3.August.2020 Link til dette innlegget Svart 3.August.2020 (redigert) Jeg synes det gikk fint med Biltema sin aceton, men jeg skar først vekk det meste av butylen med barberblad. Er det mye du skal ha vekk ? Redigert 3.August.2020 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Anderre Svart 3.August.2020 Link til dette innlegget Svart 3.August.2020 Jeg fant ut på den kjipe måten at asfaltfjerner/avfetting av merket Mac123 Prickbort øser opp vinduspakninger av buttlgummi.. Sitér dette innlegget Hjemmehavn i Farsund Link to post
nomen Svart 3.August.2020 Link til dette innlegget Svart 3.August.2020 Diesel fungerer også. Billig og lett tilgjengelig? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
smurfe Svart 3.August.2020 Link til dette innlegget Svart 3.August.2020 Denne har jeg brukt med stort hell. Fungerer strålende til å fjerne butyl. https://www.biltema.no/bygg/kjemikalier/silikon/silikonfjerner-2000043447 Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 3.August.2020 Link til dette innlegget Svart 3.August.2020 Prøvd tennvæske ? Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 3.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2020 (redigert) Takk for svar! Jeg glemte å si at dette er delvis på noen polykarbonat-/lexan-vinduer jeg skal beholde, så noen midler er sikkert ikke så gunstige å bruke. Jeg får teste med diverse på noen løse biter jeg har før jeg setter i gang skikkelig. (White spirit skal visstnok også fungere.) Og ja, det er ganske mye jeg skal fjerne. Redigert 3.August.2020 av Maika (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
smurfe Svart 4.August.2020 Link til dette innlegget Svart 4.August.2020 Jeg fjernet gammel butyl på lexan vinduer i båten. Silikonfjerner fra biltema var det som funket best. Skader ikke lexan. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.