Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Der det er mulig, er det myyyye bedre å sandblåse karbonstål og så male med 2-komponent  epoxymaling til fabrikantens spec. Gode produkter i så måte leveres av foretak som Jotun, International, Hempel  og sikkert en drøss andre. Når det gjelder hvordan karbonstål herjer med trebåter, er det en YouTube-serie om re-byggingen av Tally Ho. Et must for en hver trebåtentusiast å følge. Jeg har kanskje aldri røpet at jeg er svak for trebåter? Kaptein Efraim Andersen, skipper på HH Gran, 'reagerte med sjokk og vantro'  da jeg bygde noe så vederstyggelig som en jernbåt. Han kunne muligens strekke seg så langt som til Strip Planking. Men jernbåt? Fytti Hælvete, nesten like ille som plastikk. Kaptein Andersen hadde følgende kvalifikasjoner: Ækt Nordlending siden vikingetiden, av fiskerætt gjennom hundre generasjoner, trebåteentusiast og eier av ikke mindre enn tre dokumenterte Collin Archer bygget på Tolderodden i Larvik. Kaptein Andersen kunne man slippe ned hvorsomhelst på kloden uten kart og kompass, så lenge det var saltvann ville han funnet veien hjem. Uten å gå på grunn. Han druknet i halvferdige prosjekter. Og hadde han kunnet lese dette, ville han ramla on av latter. Jeg har jammen vært kompis med en del interessante karakterer opp gjennom årene.

Hulda

Hulda

Der det er mulig, er det myyyye bedre å sandblåse karbonstål og så male med 2-komponent  epoxymaling til fabrikantens spec. Gode produkter i så måte leveres av foretak som Jotun, International, Hempel  og sikkert en drøss andre. Når det gjelder hvordan karbonstål herjer med trebåter, er det en YouTube-serie om re-byggingen av Tally Ho. Et must for en hver trebåtentusiast å følge. Jeg har kanskje aldri røpet at jeg er svak for trebåter? Kaptein Efraim Andersen, skipper på HH Gran, 'reagerte med sjokk og vantro'  da jeg bygde noe så vederstyggelig som en jernbåt. Han kunne muligens strekke seg så langt som til Strip Planking. Men jernbåt? Fytti Hælvete, nesten like ille som plastikk. Kaptein Andersen hadde følgende kvalifikasjoner: Ækt Nordlending siden vikingetiden, av fiskerætt gjennom hundre generasjoner, trebåteentusiast og eier av ikke mindre enn tre dokumenterte Collin Archer bygget på Tolderodden i Larvik. Kaptein Andersen kunne man slippe ned hvorsomhelst på kloden uten kart og kompass, han ville funnet veien hjem. Uten å gå på grunn. Han druknet i halvferdige prosjekter. Og hadde han kunnet lese dette, ville han ramla on av latter. Jeg har jammen vært kompis med en del interessante karakterer opp gjennom årene.

• Create New...