Jump to content

Edit History

Kjetil-Fenix

Kjetil-Fenix

Innløp tank:

Husk at septikslanger er vansklig å bøye, og derfor krever stor "svingradius". Kan være lurt å kjøpe 2m slange (som du uansett trenger) for å teste ut før tank bestilles. Som du ser på bildet i posten min over, er innløpet på tanken satt øverst på en av sidene. Hadde innløpet stått på toppen, ville det krevt ca 1m mer slange , som delvis ville ligge ut i lasetrommet og oppta plass. Det er nok også en fordel at alle slanger er så korte som mulig. Tanken skal uansett aldri fylles helt, for å unngå at det kommer noe opp i luftinga. 

Utløp tank:

Er det ikke mulig å føre ut-slange med lett fall direkte til utløp skrog? Evt lage nytt utløp skrog? (Jeg har 45 graders bend ut)

Kjetil-Fenix

Kjetil-Fenix

Innløp tank:

Husk at septikslanger er vansklig å bøye, og derfor krever stor "svingradius". Kan være lurt å kjøpe 2m slange (som du uansett trenger) for å teste ut før tank bestilles. Som du ser på bildet i posten min over, er innløpet på tanken satt øverst på en av sidene. Hadde innløpet stått på toppen, ville det krevt ca 1m mer slange , som delvis ville ligge ut i lasetrommet og oppta plass. Det er nok også en fordel at alle slanger er så korte som mulig. Tanken skal uansett aldri fylles helt, for å unngå at det kommer noe opp i luftinga. 

Utløp tank:

Er det ikke mulig å føre ut-slange med lett fall direkte til utløp skrog? Evt lage nytt utløp? (Jeg har 45 graders bend ut)

Kjetil-Fenix

Kjetil-Fenix

Innløp tank:

Utløp tank:

Er det ikke mulig å føre ut-slange med lett fall direkte til utløp skrog? Evt lage nytt utløp? (Min tank har 45 grader bend utløp tank, bunn ligger mindre enn 30 cm over vannlinje, og det tømmes fint fritt ut.) 

• Create New...