Jannmar Svart 4.August.2020 Link til dette innlegget Svart 4.August.2020 (redigert) Goku skrev 13 minutter siden: Ja det var det jeg lurte på om jeg skulle?. Linken fra første innlegg er til en topplanterne med ledlys. Spørsmålet var altså om det var nødvendig med tanke på den begrensende batterikapasiteten jeg har Ikke noe å lure på. Bytt lanterna til den du linket til i ditt første innlegg, så kan du sove godt og så lenge du vil uten bekymringer. Redigert 4.August.2020 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 4.August.2020 Link til dette innlegget Svart 4.August.2020 Goku skrev for 3 timer siden: Takk for mange gode svar. Jeg har en 115hk Yamaha 2012 modell, som starter veldig lett. Hvor stort startbatteri bør jeg ha på denne i så fall? kunne jeg klart meg med 62AH? Jeg vet ikke hvor sterk lyspæra er i lanternen jeg har. Men den er av glødepære eller halogen, så det må være noen watt. Tror jeg leste en annen sin signatur ? Med en 115 hk påhengs er helt sikkert et 62 Ah startbatteri tilstrekkelig. Sitér dette innlegget Link to post
Goku Svart 4.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2020 Ja jeg forstod det fantino ? Da blir det biltema i morgen. Får kjøpe meg en bruce-kopi i tillegg siden jeg bare har dregg. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.August.2020 Link til dette innlegget Svart 4.August.2020 (redigert) Det finns LED-replacement-bulbs som er godkjent (USCG)...til gamle lanternehus...Aquasignal, Hella, Perko + ytterligere noen https://www.doctorled.com/p21.htm Redigert 4.August.2020 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
.Olsen Svart 4.August.2020 Link til dette innlegget Svart 4.August.2020 Den var ikke dum. Men hvit pære i farget lanterne anbefaler de ikke... Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 4.August.2020 Link til dette innlegget Svart 4.August.2020 Hper skrev 4 minutter siden: Den var ikke dum. Men hvit pære i farget lanterne anbefaler de ikke... Skjønner ikke helt forskjellen? Hvis man kjøper en LED-pære med 2700K, som tilsvarer en glødepære..? Enkelte leveres med 3000k,som er mer hvitt. Men jeg kan ikke se noe forskjell på lanterne med/uten.. (Testet dette i mørket) Dersom forsikringen gransker akkurat dette, blir jeg overrasket, mtp hvor (skuffende) lite andre saker blir gransket.. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.August.2020 Link til dette innlegget Svart 5.August.2020 (redigert) Hper skrev for 15 timer siden: Men hvit pære i farget lanterne anbefaler de ikke... de har ulike LED-pærer for rødt, grønt, hvitt, tricolor.........bare for å få rett nyanse som følger Colreg en annen interessant LED er denne.......tricolor, anker (som slår seg av automatisk på morningen) og oppmerksamhet kombinert i en ! https://www.svb24.com/en/tricombo-led-bulb-for-navigation-lights-with-bay15s.html klarer alle krav til Colreg, men er ikke sertifisert enn.....men det kommer sikkert ! Redigert 5.August.2020 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Vaagen Svart 6.August.2020 Link til dette innlegget Svart 6.August.2020 Hva med de grønne/røde/hvite som maritim selger, da? https://www.maritim.no/search?action=search&q=Led+bay15d&pos=0 Betydelig rimeligere enn drLED, og de selges jo til bruk i lanterner. Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
.Olsen Svart 6.August.2020 Link til dette innlegget Svart 6.August.2020 Vaagen skrev 31 minutter siden: Hva med de grønne/røde/hvite som maritim selger, da? https://www.maritim.no/search?action=search&q=Led+bay15d&pos=0 Betydelig rimeligere enn drLED, og de selges jo til bruk i lanterner. Vel, med mindre det var en dokumentert godkjenning på spesifikke lanterner, jf dr led sine, så burde maritim holde seg for gode til å selge sånt, syns jeg. Maritim er med på å "produsere" ikke godkjente lanterner som i værste fall kan føre til ulykker og sette kjøper i en vanskelig situasjon ifht forsikring osv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.