Jump to content

Hvorfor er så dyrt radiostyrt lyskaster!!!

At-le

Recommended Posts

Det har kommet en ny rekvisitabutikk i Bergen som også selger fjernstyrte lyskastere.

http://www.dinbatbutikk.no/utstyr.html

Ser at de har kampanje nå og denne er også rund hvilket jeg har skjønt kan gi enda bedre lys enn de som er firkantede :confused:

https://baatplassen.no/bildearkiv/0/555/Lyskaster_kr._1295,-.jpg

Kan dette være noe for det dannede selskap i dette forum?

Er selv på jakt etter en rimelig og grei sak til min båt...

Det har kommet en ny rekvisitabutikk i Bergen som også selger fjernstyrte lyskastere.

Slike kablede (ikke radiostyrte) varianter finnes det flusst av til mer eller mindre bra priser.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Tenk deg om før du kjøper for sterkt lys, 250W gir et forbruk pa over 20A.

Samt at det ødelegger nattesynet både for deg selv og andre! Når man først har vent seg til mørket, så skal det faktisk ikke så mye lys til for å se det du skal...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Samt at det ødelegger nattesynet både for deg selv og andre! Når man først har vent seg til mørket, så skal det faktisk ikke så mye lys til for å se det du skal...

Dette er et meget viktig poeng.

For mange småbåtfolk anvender søkelys på båt som om det er lyskastere på bil.

Dermed skades nattsynet (tapp-synet) og evnen til å skille kontraster under mørket blir skadet for ca 12 minutter.

Varenr. er endret. Samme produkt koster nå 2120,- Gled deg over at du sannsynelig gjorde et kupp. :wink:

Var innom Maritim på Slependen idag og kjøpte det annonserte søkelyset for 598,-/stk

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Er det bare på butikken hos Maritim de selger disse lyskasterne så billig da? Vanlighvis så bruker jo produktene å være billigere å kjøpe på nett enn i butikken.

Jeg kunne også tenkt meg en slik lyskaster til den prisen.

Det er vel for mye å spørre om, men rem bor du i nærheten av Maritim og kunne kjøpt og sendt en slik lyskaster til meg hvis jeg på forhånd hadde sendt deg oppgjør så hadde jeg vært veldig takknemlig?

Redigert av saga (see edit history)

Det er vel for mye å spørre om, men rem bor du i nærheten av Maritim og kunne kjøpt og sendt en slik lyskaster til meg hvis jeg på forhånd hadde sendt deg oppgjør så hadde jeg vært veldig takknemlig?

Klart jeg kan Saga, men Maritim driver jo postordre, og blir det ikke enklere og raskere om du bestiller direkte derfra?

ad. planlegging:

Hei rem - virkelig hyggelig at du kan være behjelpelig med å få ordnet med lyskaster til meg.

Du har helt rett - det enkleste hadde vært å bestilt lyskasteren på postordre fra Maritim. Det er bare det at det at jeg ikke kan finne den til salgs på nettsiden til Maritim til den prisen du betalte. Det ser ut som om prisen der er 2.020,- hvis det er den riktige lyskasteren jeg har funnet (art.nr. 11123-00). Uansett så kan jeg ikke finne noen lyskastere som koster 598,- på nettsidene?

Hvis du da har mulighet til å hjelpe meg med å få anskaffet lyskasteren så kan du jo sende meg en IM med bankkontonr. ditt og jeg overfører beløpet + frakt til deg med det samme.

Redigert av saga (see edit history)

Det er bare det at det at jeg ikke kan finne den til salgs på nettsiden til Maritim til den prisen du betalte.

Ring dem da vel. Det kan hende at de har glemt å legge ut tilbudet, eller er forsiktige med å legge det ut fordi det er lett å gjøre en feil som medfører at alt for mange krever å få kjøpt lyskasteren til den lave prisen.

Var innom Maritim på Slependen idag og kjøpte det annonserte søkelyset for 598,-/stk

Ja da blir det lyskaster på meg også. Jeg vil takke rem som i dag har vært innom Maritim på Slependen og kjøpt og sendt lyskasteren til meg. Virkelig fint gjort rem. :seeya:

Hei!

Vet dere om dette er kun for butikken på Slependen?

Har ringt Maritim i dag, og hun jeg snakket med der kunne ikke helt skjønne dette. Denne prisen var senest i høst en gang mente hun, og begge butikkene skulle ha like priser...

Er en av di heldige som fikk kjøpt lykta for kr. 598,- (høsttilbudet). Ser ut til å være en grei lykt, men tror ikke jeg vil fastmontere den. Litt redd for hva den tåler når den blir stående ute over lengre tid.

Den tåler ikke pga annen type plast. ABS plast tåler ute og koster mer.

Derfor den kan ta ut av tak når man bruker ikke.

At-le

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...