Friskfres Startet 4.August.2020 Del på Facebook Startet 4.August.2020 Jeg har en eldre kartplotter av typen Lowrance LMS-522c. Vil det være bortkastet å oppdatere/kjøpe nye kart til denne i forhold til å kjøpe ny maskin? (Viss den i det hele tatt støtter dagens kart?) Den mangler kart over mitt område. Sitér dette innlegget Link to post
paolsen Svart 4.August.2020 Del på Facebook Svart 4.August.2020 Funker fint å oppgradere. Navionics small - men, du må få det på et Max 2GB minnekort. Sitér dette innlegget Link to post
Friskfres Svart 5.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2020 paolsen skrev for 6 timer siden: Funker fint å oppgradere. Navionics small - men, du må få det på et Max 2GB minnekort. Takk for svar :-) Sitér dette innlegget Link to post
ElskerSjølivet Svart 2.Juli.2023 Del på Facebook Svart 2.Juli.2023 Hei Paolsen Kan du hjelpe meg å oppdatere min Lowrance lms522c slik at den kan bruke dagens kartbrikker? Har funnet en oppgraderingsfil for nedlasting hos Lowrance, men har ikke peiling på hvordan jeg skal få den overført til maskinen. Maskinen satt på en båt jeg kjøpte i fjor, men har ikke kartbrikke for sør-østlandet, som jeg nå har fått tak i. Maskinen har en super sonar som funker, derfor er jeg tilbøyelig til å ikke bytte den ut med noe nyere dersom jeg kan få gps til å fungere. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 2.Juli.2023 Del på Facebook Svart 2.Juli.2023 Er 14 år siden jeg hadde en slik men mener å huske det var likt som på nyere Lowrance. Er i såfall bare å legge oppgrsderingsfilen (UPD) i roten på et SD kort som er 2GB eller mindre putte inn i kortleseren og så starte maskinen. Mulig oppgraderingen må pakkes ut, skal ha .upd extension. Sitér dette innlegget Link to post
paolsen Svart 3.Juli.2023 Del på Facebook Svart 3.Juli.2023 Som «abbor» skriver, det er bare å legge oppdateringen på en minnebrikke. Problemet er bare å få tak i en brikke på under 2GB… Sitér dette innlegget Link to post
ElskerSjølivet Svart 3.Juli.2023 Del på Facebook Svart 3.Juli.2023 Wow, takker for svar. Håper det er så enkelt! Ja, oppgraderingsfilen hos Lowrance er en zip-fil. Så, minnekort på mindre eller lik 2 gig er litt utdatert? Jeg følger visst ikke med lengre.. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 3.Juli.2023 Del på Facebook Svart 3.Juli.2023 De har 2GB kort på Kjell & Company https://www.kjell.com/no/produkter/mobilt/minnekort/micro-sd-kort-2-gb-med-sd-adapter-p95058 Sitér dette innlegget Link to post
ElskerSjølivet Svart 4.Juli.2023 Del på Facebook Svart 4.Juli.2023 Takk abbor, gjør det enklere for meg :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.