Rookie_332 Startet 6.August.2020 Del på Facebook Startet 6.August.2020 Evt tenkere på når du har dregget opp akter og skal etter hvert dra opp ankre igjen så bruker du kun dregg motoren ikke båt motoren men hovedmotor går på fri nøytral men går propellen rundt evt hvis du skulle være så uheldig å få kjettingen i propellen så gjør ikke det noe ? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 6.August.2020 Del på Facebook Svart 6.August.2020 Hos meg går propellen rundt når giret står i fri . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Hulda Svart 6.August.2020 Del på Facebook Svart 6.August.2020 Hos meg står propellen stille. Litt forskjellig på de forskjellige kassene. Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 6.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2020 Ok gutta skjønner jeg har d6 310 vp 2008 Bavaria sport Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 6.August.2020 Del på Facebook Svart 6.August.2020 Da har du drev. Og på VP sin drev skal vel propellen gå rundt i fri. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Rookie_332 Svart 6.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2020 lippert skrev for 4 timer siden: Da har du drev. Og på VP sin drev skal vel propellen gå rundt i fri. Ok ja har drev ergo hvis propel går rundt i fri bør jeg være forsiktig ? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 6.August.2020 Del på Facebook Svart 6.August.2020 Ble litt i tvil om hva som menes her jeg nå. Mener dere at propell skal rotere, altså bli drevet rundt, når gir står i fri. Høres rart ut. Eller mener dere at propell Kan roteres, altså dreies på, når gir står i fri, mens på noen er den i låst stilling? Min går rundt av vann strømmen, så lenge båt er i bevegelse, men står stille når båten ligger stille. Kan altså roteres i fri. Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 6.August.2020 Del på Facebook Svart 6.August.2020 Går som regel rundt men ikke mere en at du kunne holdt dem igjen(ikke og anbefale) så hvis du får dregtauet i propellen da så surrer de seg bare et par runder og er lett og få ut igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 6.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2020 (redigert) Gullfisk skrev for 2 timer siden: Ble litt i tvil om hva som menes her jeg nå. Mener dere at propell skal rotere, altså bli drevet rundt, når gir står i fri. Høres rart ut. Eller mener dere at propell Kan roteres, altså dreies på, når gir står i fri, mens på noen er den i låst stilling? Min går rundt av vann strømmen, så lenge båt er i bevegelse, men står stille når båten ligger stille. Kan altså roteres i fri. Det jeg lurer på om propellen går litt rundt av litt motorkraft i fri ergo hvis kjettingen skulle komme i propellen ved kun å bruke ankervinsj en vil jo da stoppe motoren og muligens ødelegge drev og motor ? eller er den bare løs og vil ikke skje noe Ved en evt kjetting skulle gå i propellen på tomgang ? Er vel det samme du sier gullfisk er det slik gutter .... Redigert 6.August.2020 av Rookie_332 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 6.August.2020 Del på Facebook Svart 6.August.2020 (redigert) Stopper ikke, er bare litt bevegelse pga rotasjon på oljen i girhuset. Nesten tilsvarende bil med automat som du holder igjen med bremsen/ her kjetting. så ingen fare med drev/motor men du kan jo alltids skade propellen på samme måte som en kjettingen kan skade propell når motor ikke går. Men håper du har montert ankervinsjen på en av sidene og ikke mitt på bak🙂 Redigert 6.August.2020 av bmwmaxi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 7.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2020 bmwmaxi skrev for 6 timer siden: Stopper ikke, er bare litt bevegelse pga rotasjon på oljen i girhuset. Nesten tilsvarende bil med automat som du holder igjen med bremsen/ her kjetting. så ingen fare med drev/motor men du kan jo alltids skade propellen på samme måte som en kjettingen kan skade propell når motor ikke går. Men håper du har montert ankervinsjen på en av sidene og ikke mitt på bak🙂 Ok så bra takk for info 👍 "Men håper du har montert ankervinsjen på en av sidene og ikke mitt på bak🙂" Ikke den frekke tonen der takk 😁😁😎 er montert helt til siden ja 😉 Er litt fersk i gamet kun ankret opp en gang før og dro den kun ut med ankervinsj en gikk som bare det den drar seg vel litt skjevt ut også ergo holder da drev ekstra unna litt nærvøs å skulle være uheldig 🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Selco Racing Svart 7.August.2020 Del på Facebook Svart 7.August.2020 Best når gir overføringene er justert riktig sentrert. Mitt inntrykk at propell blir dratt mer med rundt, når fri ikke er nøyaktig sentrert. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 7.August.2020 Del på Facebook Svart 7.August.2020 På mitt drev står propellen bom stille på tomgang. Skulle den rotere sakte rundt på din båt tviler jeg på at det er nok kraft i propellen til å få dratt inn kjetting i den eller skade propellen med ankerkjettingen. Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 8.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2020 pipe skrev On 7.8.2020 at 18.18: På mitt drev står propellen bom stille på tomgang. Skulle den rotere sakte rundt på din båt tviler jeg på at det er nok kraft i propellen til å få dratt inn kjetting i den eller skade propellen med ankerkjettingen. Ok takker 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Selco Racing Svart 9.August.2020 Del på Facebook Svart 9.August.2020 Sjekk at overføringene er riktig justert. Da slipper du å ligge våken og tvile på at giret blir skadet. Men propellen blir skadet av det minste merke. Hold kjettingen vekk fra propellen. Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 9.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2020 Tavringen skrev for 11 timer siden: Sjekk at overføringene er riktig justert. Da slipper du å ligge våken og tvile på at giret blir skadet. Men propellen blir skadet av det minste merke. Hold kjettingen vekk fra propellen. 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.