Jump to content

Går propell rundt når er i fri

Rookie_332

Recommended Posts

Ble litt i tvil om hva som menes her jeg nå. Mener dere at propell skal rotere, altså bli drevet rundt, når gir står i fri. Høres rart ut. 

Eller mener dere at propell Kan roteres, altså dreies på, når gir står i fri, mens på noen er den i låst stilling? 

Min går rundt av vann strømmen, så lenge båt er i bevegelse, men står stille når båten ligger stille. Kan altså roteres i fri. 

Gullfisk skrev for 2 timer siden:

Ble litt i tvil om hva som menes her jeg nå. Mener dere at propell skal rotere, altså bli drevet rundt, når gir står i fri. Høres rart ut. 

Eller mener dere at propell Kan roteres, altså dreies på, når gir står i fri, mens på noen er den i låst stilling? 

Min går rundt av vann strømmen, så lenge båt er i bevegelse, men står stille når båten ligger stille. Kan altså roteres i fri. 

Det jeg lurer på om propellen går litt rundt av litt motorkraft i fri ergo hvis kjettingen skulle komme i propellen ved kun å bruke ankervinsj en vil jo da stoppe motoren og muligens ødelegge drev og motor ? eller er den bare løs og vil ikke skje noe Ved en evt kjetting skulle gå i propellen på tomgang ? Er vel det samme du sier gullfisk er det slik gutter ....

Redigert av Rookie_332 (see edit history)

Stopper ikke, er bare litt bevegelse pga rotasjon på oljen i girhuset. Nesten tilsvarende bil med automat som du holder igjen med bremsen/ her kjetting.

så ingen fare med drev/motor men du kan jo alltids skade propellen på samme måte som en kjettingen kan skade propell når motor ikke går.

Men håper du har montert ankervinsjen på en av sidene og ikke mitt på bak🙂

Redigert av bmwmaxi (see edit history)
bmwmaxi skrev for 6 timer siden:

Stopper ikke, er bare litt bevegelse pga rotasjon på oljen i girhuset. Nesten tilsvarende bil med automat som du holder igjen med bremsen/ her kjetting.

så ingen fare med drev/motor men du kan jo alltids skade propellen på samme måte som en kjettingen kan skade propell når motor ikke går.

Men håper du har montert ankervinsjen på en av sidene og ikke mitt på bak🙂

Ok så bra takk for info 👍 

"Men håper du har montert ankervinsjen på en av sidene og ikke mitt på bak🙂

Ikke den frekke tonen der takk 😁😁😎  er montert helt til siden ja 😉 

Er litt fersk i gamet kun ankret opp en gang før og dro den kun ut med  ankervinsj en gikk som bare det den drar seg vel litt skjevt ut også ergo holder da drev ekstra unna litt nærvøs å skulle være uheldig 🙂

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...