Jump to content

Vannutskillingsfilteret slimete. Hva nå?

RiverMercury

Recommended Posts

• 2 uker senere...

Tusen takk for god og rask hjelp! Tror hele forfilteret var fult av vann og gørr. Fikk tømt filteret og skylt glasskolben, men er fremdeles litt «spindelvev» fast i glasset. Har kjørt tanken tom og det har kommet en svart slimklump i bunnen igjen. Fargen på drivstoffet i glasskolben har blitt normalt igjen. Blir det tilstrekkelig med dieseldyrkiller på tanken av og til? Er det ikke tilstrekkelig å bytte dieselfilter årlig selv om der er dieseldyr der?

B446152F-30EF-4B8F-A5FE-8998A9C44821.jpeg

Hvis dieseldyr så risikerer du at røret fra tanken tetter seg. Så tanken bør inspiserer via mannhullet og renses. Fysisk vaskes etc.

Med et slikt filter du har så blir i prinsippet dieselen polert hele tiden. Jeg vet ikke hvilken motor du har,men i de fleste tilfeller så pumpes det mye mer diesel igjennom filteret enn motoren bruker. Så diselen renses hele tiden.

Uansett nå anbefaler jeg deg å åpne mannhullet og fysisk inspisere tanken. Hvis dritt i tanken bør den fjernes. Hvis dieseldyr bør tanken vaskes. Dritt eller dieseldyr er spesielt farlig dersom du går ut i skvalpesjø, og det er gjerne da du ikke vil ha motorstopp...

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...