Lazyjack Startet 7.August.2020 Link til dette innlegget Startet 7.August.2020 Tenker å sjekke og evt. justere ventiler på. min 4-sylindrede D2-40. Oppskriftene inneholder gjerne at "ventil x skal stilles når ventil y og z veksler osv." Kan man ikke bare stille ventilen når åpningen er maks? Eller blir ikke det nøyaktig nok? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 7.August.2020 Link til dette innlegget Svart 7.August.2020 Joa, men bruksanvisingen beskriver vel akkurat det? Sitér dette innlegget Link to post
Stiffler Svart 7.August.2020 Link til dette innlegget Svart 7.August.2020 Så lenge du justerer på "flat kam" så skulle det bli rett. Framgangsmåten i instruksjonsbok er vel for å sikre at det faktisk er flat kam på sylinder x, når sylinder y veksler. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 7.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2020 Da justerer jeg på "flat kam" ? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 7.August.2020 Link til dette innlegget Svart 7.August.2020 Gjør du det. Bare pass på at den er flat, ikke bare nesten flat. Det er ikke så vanskelig når det bare er en halv motor. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 7.August.2020 Link til dette innlegget Svart 7.August.2020 Hulda skrev 23 minutter siden: Det er ikke så vanskelig når det bare er en halv motor. Ja det må være veldig greit og justere den andre sylinderen når den første vipper Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 7.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2020 Hulda skrev 52 minutter siden: Gjør du det. Bare pass på at den er flat, ikke bare nesten flat. Det er ikke så vanskelig når det bare er en halv motor. Sparer til den andre halvparten ? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 7.August.2020 Link til dette innlegget Svart 7.August.2020 Dere har altså ikke skjønt hva en hel motor er? Det er en V8'er ! Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 7.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2020 Hulda skrev for 2 timer siden: Dere har altså ikke skjønt hva en hel motor er? Det er en V8'er ! Selvfølgelig skjønte jeg det, det er jo det jeg sier jeg sparer til ? Tror det blir Norges første Bavaria 39 seil med V8. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 8.August.2020 Link til dette innlegget Svart 8.August.2020 (redigert) Hulda skrev for 14 timer siden: Dere har altså ikke skjønt hva en hel motor er? Det er en V8'er ! Var for opptatt av å tro D2 hadde to sylindere enn å tenke den åpenbare tanken. Litt rart da jeg har to biler og en båt med V8 Redigert 8.August.2020 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.