Gabi Startet 7.August.2020 Link til dette innlegget Startet 7.August.2020 (redigert) Jeg har en Lowrance HDS12 Gen2 plotter og en GoFree wifi-1 enhet tilknyttet. Med den kan jeg bla overføre data til og fra plotteren via mobilen og fjernstyre plotteren. Men plutselig fungerte ikke noe av dette sist jeg skulle prøve. Og plotteren gir feilmelding om at den ikke finner noen wifi-modul. Jeg har feilsøkt i dag og status er at det lyser rødt på strømlampa som skal indikere at enheten får strøm. Men det lyser ikke grønt på hverken ethernettlinje 1 eller 2, de er helt svarte. Det er koplet 2 linjer inn hvorav den ene direkte fra plotteren. Det føles usannsynlig ut av begge kabler kan ta kvelden samtidig vel? Er det noe mer å teste ut? Er enheten rett og slett gåen? Det er nederste enhet på bildet. Den øverste er for radartilknytning og den fungerer. Redigert 7.August.2020 av Gabi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 7.August.2020 Link til dette innlegget Svart 7.August.2020 Opplevde akkurat det samme i juli. Hadde litt epostutveklsing med en hos Navico i Egersund. Det var ferietid og han lurte på om det var manglende bakoverkompatibelitet. Skal ta opp kontakten på mandag, da er forhåpentligvis ekspertisen tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 8.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2020 Jeg har ikke oppdatert noe på mitt system så da kan det ikke være det som er tilfelle hos meg tenker jeg. Men vet ny-installasjon så kan det kanskje være et tema. Stusser som sagt på at begge ethernettportene er helt svarte med to forskjellige kabler til 2 forskjellige tilkoplinger.... Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 8.August.2020 Link til dette innlegget Svart 8.August.2020 Har du prøvd å koble RI10 til WiFi-1? Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 8.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2020 Jeg ble litt usikker på hva RI10 er for noe merket jeg? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 8.August.2020 Link til dette innlegget Svart 8.August.2020 Er det ikke et RI10 radar interface til høyre for WiFi-1 på bildet. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 8.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2020 Jo...? er nok det! Jeg kom fra en Baltic med null elektronikk-duppedingser til Bav-en med masse stæsj, og har ikke helt oversikt over alt der. Men googlet det og den så veldig slik ut og den er også koplet til plotterens andre ethernet-utgang. Tenkte du at jeg skulle kople den ethernetkabelen som nå er koplet til R10 innpå wifi-1 (en av inngangene) for å teste? For hvis den ene ethernet-ledlyset på wifi-1 da lyser opp så har vi funnet ut noe mer? Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 9.August.2020 Link til dette innlegget Svart 9.August.2020 Det har vært en del feil på slike ethernetkabler, men to samtidig? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 9.August.2020 Link til dette innlegget Svart 9.August.2020 Gabi skrev for 19 timer siden: Jo...? er nok det! Jeg kom fra en Baltic med null elektronikk-duppedingser til Bav-en med masse stæsj, og har ikke helt oversikt over alt der. Men googlet det og den så veldig slik ut og den er også koplet til plotterens andre ethernet-utgang. Tenkte du at jeg skulle kople den ethernetkabelen som nå er koplet til R10 innpå wifi-1 (en av inngangene) for å teste? For hvis den ene ethernet-ledlyset på wifi-1 da lyser opp så har vi funnet ut noe mer? Ja, jeg tenkte du kunne koble Ethernet kablen fra RI10 inn på WiFi-1 som en test for å se om leden på WiFi-1 lyser da. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 10.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Det skal jeg teste! Takk for tips! Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 10.August.2020 Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Radaren må ha power når du tester dette da RI10 er et passivt interface når det gjelder Ethernet. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 11.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2020 Da har jeg testet. Koplet den ene ethernettkabelen fra wifi-1 over til R10 og R10 fungerte som før, led-lyset blinket grønt. Prøvde så R10 ethernettkabelen på den ene inngangen til wifi-1 og wifi-1 led-lyset var fortsatt svart som i graven.... Noe mer som kan sjekkes? Er det vanlig at wifi-1 ryker på ethernettinngangene? Bare å kjøpe ny? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 11.August.2020 Link til dette innlegget Svart 11.August.2020 Har aldri hørt om WiFi-1 som har feilet før. Ja, det er nok bare å kjøpe ny hvis den er eldre enn 5 år gammel. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 23.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 Da er ny wifi-1 montert og da fungerer alt igjen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.