Jump to content

Lowrance GoFree wifi mistet ethernett-må enhet byttes?

Gabi

Recommended Posts

Jeg har en Lowrance HDS12 Gen2 plotter og en GoFree wifi-1 enhet tilknyttet. Med den kan jeg bla overføre data til og fra plotteren via mobilen og fjernstyre plotteren.

Men plutselig fungerte ikke noe av dette sist jeg skulle prøve. Og plotteren gir feilmelding om at den ikke finner noen wifi-modul.

Jeg har feilsøkt i dag og status er at det lyser rødt på strømlampa som skal indikere at enheten får strøm. Men det lyser ikke grønt på hverken ethernettlinje 1 eller 2, de er helt svarte. Det er koplet 2 linjer inn hvorav den ene direkte fra plotteren. Det føles usannsynlig ut av begge kabler kan ta kvelden samtidig vel?

Er det noe mer å teste ut? 

Er enheten rett og slett gåen? 

Det er nederste enhet på bildet. Den øverste er for radartilknytning og den fungerer.20200807_201855.jpg.e0160e6644ed2efc78dafab68d11d65f.jpg

Redigert av Gabi (see edit history)

Jo...? er nok det!

Jeg kom fra en Baltic med null elektronikk-duppedingser til Bav-en med masse stæsj, og har ikke helt oversikt over alt der. Men googlet det og den så veldig slik ut og den er også koplet til plotterens andre ethernet-utgang.

Tenkte du at jeg skulle kople den ethernetkabelen som nå er koplet til R10 innpå wifi-1 (en av inngangene) for å teste? For hvis den ene ethernet-ledlyset på wifi-1 da lyser opp så har vi funnet ut noe mer?

Gabi skrev for 19 timer siden:

Jo...? er nok det!

Jeg kom fra en Baltic med null elektronikk-duppedingser til Bav-en med masse stæsj, og har ikke helt oversikt over alt der. Men googlet det og den så veldig slik ut og den er også koplet til plotterens andre ethernet-utgang.

Tenkte du at jeg skulle kople den ethernetkabelen som nå er koplet til R10 innpå wifi-1 (en av inngangene) for å teste? For hvis den ene ethernet-ledlyset på wifi-1 da lyser opp så har vi funnet ut noe mer?

Ja, jeg tenkte du kunne koble Ethernet kablen fra RI10 inn på WiFi-1 som en test for å se om leden på WiFi-1 lyser da. 

Da har jeg testet. Koplet den ene ethernettkabelen fra wifi-1 over til R10 og R10 fungerte som før, led-lyset blinket grønt. 

Prøvde så R10 ethernettkabelen på den ene inngangen til wifi-1 og wifi-1 led-lyset var fortsatt svart som i graven....

Noe mer som kan sjekkes?

Er det vanlig at wifi-1 ryker på ethernettinngangene? Bare å kjøpe ny?

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...