Jump to content

Edit History

Solseng

Solseng

Det er veldig mye usikkert når man bytter fra en type propell til en annen. Det er ikke godt å si hva som skjer hvis du går fra Viper (SS) til Spitfire (alu) og ned i pitch. Jeg ville startet med 15" og sett hvor man ender. Kanskje du bør ha enda lavere pitch, men som sagt: Her gjelder ikke "tommelfinger-reglene", så man bør gå trinnvis frem. Hvis du er innstillt på å evt. bytte enda en gang, så gir det deg størst sannsynlighet for å treffe "perfekt".

 

Så: Jeg stemmer for Spitfire i 15" stigning. Kanskje du fortsatt mangler turtall, men jeg tenker: La oss se på den først. Mye enklere å foreslå et bedre alternativ når man er litt nærmere i utgangspunktet.

 

Du sier ikke noe om fart, men jeg tipper en E-tec 130 på en litt tung 20-foter bør gjøre rundt 32-35 knop lett lastet. Hvis du er veldig langt fra der, er det ikke sikkert det er propellen det er noe galt med.

https://www.batliv.no/allerbm-bm-bladarkiv-finnes/uttern-6200-cc/684854

Solseng

Solseng

Det er veldig mye usikkert når bytter fra en type propell til en annen. Det er ikke godt å si hva som skjer hvis du går fra Viper (SS) til Spitfire (alu) og ned i pitch. Jeg ville startet med 15" og sett hvor man ender. Kanskje du bør ha enda lavere pitch, men som sagt: Her gjelder ikke "tommelfinger-reglene", så man bør gå trinnvis frem. Hvis du er innstillt på å evt. bytte enda en gang, så gir det deg størst sannsynlighet for å treffe "perfekt".

 

Så: Jeg stemmer for Spitfire i 15" stigning. Kanskje du fortsatt mangler turtall, men jeg tenker: La oss se på den først. Mye enklere å foreslå et bedre alternativ når man er litt nærmere i utgangspunktet.

 

Du sier ikke noe om fart, men jeg tipper en E-tec 130 på en litt tung 20-foter bør gjøre rundt 32-35 knop lett lastet. Hvis du er veldig langt fra der, er det ikke sikkert det er propellen det er noe galt med.

https://www.batliv.no/allerbm-bm-bladarkiv-finnes/uttern-6200-cc/684854

Solseng

Solseng

Det er veldig mye usikkert når bytter fra en type propell til en annen. Det er ikke godt å si hva som skjer hvis du går fra Viper (SS) til Spitfire (alu) og ned i pitch. Jeg ville startet med 15" og sett hvor man ender. Kanskje du bør ha enda lavere pitch, men som sagt: Her gjelder ikke "tommelfinger-reglene", så man bør gå trinnvis frem. Hvis du er innstillt på å evt. bytte enda en gang, så gir det deg størst sannsynlighet for å treffe "perfekt".

 

Så: Jeg stemmer for Spitfire i 15" stigning. Kanskje du fortsatt mangler turtall, men jeg tenker: La oss se på den først. Mye enklere å foreslå et bedre alternativ når man er litt nærmere i utgangspunktet.

 

Du sier ikke noe om fart, men jeg tipper en E-tec 130 på en litt tung 20-foter bør gjøre rundt 32-35 knop lett lastet. Hvis du er veldig langt fra der, er det ikke sikkert det er propellen det er noe galt med.

Solseng

Solseng

Det er veldig mye usikkert når bytter fra en type propell til en annen. Det er ikke godt å si hva som skjer hvis du går fra Viper (SS) til Spitfire (alu) og ned i pitch. Jeg ville startet med 15" og sett hvor man ender. Kanskje du bør ha enda lavere pitch, men som sagt: Her gjelder ikke "tommelfinger-reglene", så man bør gå trinnvis frem. Hvis du er innstillt på å evt. bytte enda en gang, så gir det deg størst sannsynlighet for å treffe "perfekt".

 

Så: Jeg stemmer for Spitfire i 15" stigning. Kanskje du fortsatt mangler turtall, men jeg tenker: La oss se på den først. Mye enklere å foreslå et bedre alternativ når man er litt nærmere i utgangspunktet.



×
×
  • Create New...