JLN Startet 8.August.2020 Link til dette innlegget Startet 8.August.2020 (redigert) Vi har nylig overtatt en Windy Ghibli (2006) med Anchorlift. (Kjetting) Vinsjen virker ikke nå, det er kun et klikk når vi forøker å kjøre den ut både med bryter og fjernkontroll. Når vi besiktiget båten altså før kjøpet gikk den ut, men var treg og hadde vanskelig å kjøre inn igjen. En måtta ha mange forsøk og dette ble da tatt høyde for i prissettingen.. Nå går den hverken ut eller inn, kun et klikk. Tips ? Hva gjør vi ? - Oppdatering. Var nedom båten nå. Etter diverse trykk gikk den i dag ut og etter enda flere trykk gikk den inn igjen . . . Først gikk den veldig tregt inn, så raskere. Redigert 8.August.2020 av janln (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 8.August.2020 Link til dette innlegget Svart 8.August.2020 Hei Det kan ikkje utelukkast at motoren syng på det siste verset, men eg hadde byrja med å gå over alle kontaktane. Demontert, reingjort, smurt og satt saman greiene. Aller først kan du jo løfta av kjettingen, og sjå om vinsjen går lettare då. Lykke til. Ask Ask Sitér dette innlegget Link to post
Cetus Svart 8.August.2020 Link til dette innlegget Svart 8.August.2020 Enig med Ask, rengjøre og smøre vinsj og kontakter. Du kan også kontakte Roy Ilerød på anchorlift Oslo. Han har nok noen tips og er meget hjelpsom. Morten Sitér dette innlegget Link to post
JLN Svart 8.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2020 Ok. Dersom noe er ødelagt. . Får en kjøpt deler ? Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 8.August.2020 Link til dette innlegget Svart 8.August.2020 Det beste er om du kan måle om motoren får spenning. Da kan du se om det er noe feil før motoren eller om det er selve motoren. Jeg hadde nesten samme problem med min Anckorlift winsj. Klikk i releet, men den gikk ikke den ene veien. Den andre veien var OK. Hos meg var det releet, og det ble bra når jeg pusset kontaktene. Det at den er treg kan tyde på en annen feil hos deg. Men igjen, hvis du kan få målt, så slipper du å gjette. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.