Hvaler1
Grand Banks jr skrev for 15 timer siden:Da er det jo godt håp om å få fikset dette raskt
![]()
Kan det være tett lufting til vanntanken? Altså at det dannes vakuum i vanntanken når pumpen går, slik at pumpen ikke klarer å suge mer?
Hva skjer dersom du prøver å blåse inn i tanken (fra slangeenden som egentlig skal inn på vannpumpen)? Er det lett å blåse, eller mye motstand?
Har du inspeksjonshull til vanntanken?
I tilfelle åpne det og lys med god lommelyk og se om du kan se slagg eller andre urenheter i bunnen av tanken. Mulig den burde vaskes. Klorin er fint å bruke der, men må skylles ut i løpet av rimelig tid for å ikke sette lukt. Jeg renser gjerne tanken min med klorin én gang hver vår, deretter skyller ut med to vanntanker før jeg tar den i bruk til drikkevann.
Hvis mye motstand når du blåser i enden, hva skjer dersom du demonterer slangen fra vanntanken og prøver å blåse igjennom?
Blåst gjennom til pumpeenden. Lett så den e rikke tett. Blåst fra pumpeenden inn i vanntsnken. Tungt. Så konkludere rmed at det er tett. Får ikke opp inspeksjonsluken. Skruene sitter hardt som f... Får spraye på med wd40. Kanskje sunt når det er i drikkevann. Men får rense med klorin p senere.leste 1 ml klorin per liter vann. Og har heller ikke stor nok stjerneskrutrekker tilgjengelig. Tenker og bruke trykkluft og se om jeg får blåst det rent.
Oppdatering: brukte en jpndpumpe for luftmadrass. To drag så var det blåst rent, elle rihvertfall forsvant det som sperret for vanninntak. Så da er trykket nor alt og pumpe stopper opp umiddelbart. Men hva er det som tetter inntaket? Er jo bare vann der