Søkende Svart 10.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2020 nordan family 27 skrev 16 minutter siden: Jeg har gått andre veien - fra 36 fot med 2 motorer og stort vindfang til skjærgårdsjeep på 16 fot. Det var mye lettere å legge til med storbåten (!). Men det syntes jeg ikke i starten når jeg fikk storbåten... Gikk fra 27 til 36 (dvs 39 iflg papirene). Det er noen ting som er annerledes. Eksempelvis holder du ikke igjen båten ved vind slik man kunne med en mindre båt. Man velger dreggplass litt annerledes for å få 10-12 tonn til å ligge godt i vinden er ikke det samme som å få 25 fot og lite vindfang til å gjøre det samme. Sånn sett er stor båt veldig begrensende. Overraskende mye begrensninger. Men svai-livet er fantastisk. Når du har regnet deg frem til hva stor båt koster, så opphøyer du det i annen og ganger med pi. Jeg hadde ikke på forhånd fantasi til å tenke på hvor mye penger det går med til stor båt. Er det mulig???? Ja det var visst det..... Men med minne som en gullfisk har jeg vel stor båt igjen bare ungdommen er ferdig med vil ikke / skal ikke osv og jeg får større plass i havna. Men da tror jeg seilbåt vurderes. Det har vi hatt før, og er et ganske annerledes båtliv. Ja, kan nok tenke meg at oppankring har noen andre utfordringer med 35 kontra 24 fot. Føler meg trygg etter alle gode svar her. Du nevner økonomi også. Det er det neste som må virderes. Det påløper seg jo mer enn dieselkostnader Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.