Nils Strand Startet 9.August.2020 Link til dette innlegget Startet 9.August.2020 Hei. Har nylig kjøpt meg en Sting 570dc med en evinrude etec 115hk. Har nå dukket opp et problem med at når jeg vrir om tenningen så starter icommand opp og fungerer utmerket. Når jeg jeg starter motor så går icommand i svart. Vet noen hva dette kan komme av? Har forøvrig 2 stk icommand og begge går i svart. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 9.August.2020 Link til dette innlegget Svart 9.August.2020 Overspenning? Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
HiWard Svart 9.August.2020 Link til dette innlegget Svart 9.August.2020 Jeg skulle til å tippe på spenningsfall. Mulig strømtrekket under start får spenningen til å falle marginalt under en terskelverdi. Dette kan verifiseres eller avkreftes ved måling på instrumentet Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
enslagsgjest Svart 9.August.2020 Link til dette innlegget Svart 9.August.2020 Fikses også lett med en DC-DC konverter som leverer stabil strøm. Billig versjon: https://www.robotshop.com/eu/en/70w-dc-converter-12v-6a.html Dyr versjon: https://seatronic.no/victron-dc-dc-konverter Spørsmål: Funker den når motoren går eller er den helt død? Hvis den funker når motoren går men ikke under oppstart er det for lav spenning under oppstart. Hvis den ikke funker i det hele tatt er det for høy spenning (dynamoen). Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
HiWard Svart 9.August.2020 Link til dette innlegget Svart 9.August.2020 E-Tec 115 gir 14.4V konstant når motoren går (med litt turtall vel og merke), så overspenning er enten en transient og/eller det er noe vedvarende galt med ladeelektronikken. Sistnevnte kan man sjekke med et multimeter, en transient vil du neppe se med mindre den er temmelig voldsom eller multimeteret er veldig bra. Hvor gammelt er batteriet ditt? Har du mulighet til å teste med et annet batteri med høy nok CCA (minimum 675 og helst over 750)? Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.