Bårdp Startet 9.August.2020 Del på Facebook Startet 9.August.2020 Skal bytte ut den gamle bilradioen i båten med en ny som har DAB. Byttet i min forrige båt og monterte der en fra Biltema den fungerte forsovet bra men var fryktelig treg når den skulle skifte kanal så tenkte å kjøpe noe annet nå. Har sett på denne er det noen som kan si noe om den? https://seatronic.no/marine-dab-stereoanlegg-med-bluetooth-din-1 Eventuelt andre forslag. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 9.August.2020 Del på Facebook Svart 9.August.2020 Har montert en Sony DSX530 BT som er veldig bra. Den er montert inne i kabinen så spørsmål er om du må ha en som skal være montert ute og må tåle vann. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Bårdp Svart 9.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2020 Nei får jeg vann der radioen står er nok radioen det minste problemet. Så den trenger ikke være vanntett. Har sett på noen radioer og fjernkontroll vil være kjekt da det er et stykke fra førerplassen og til dit radioen står. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 9.August.2020 Del på Facebook Svart 9.August.2020 Bårdp skrev 36 minutter siden: Har sett på denne er det noen som kan si noe om den? Hva med å bare kjøpe ett kjent merke? De fungerer jo som tiltenkt Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart 9.August.2020 Del på Facebook Svart 9.August.2020 Mht både DAB radio og fjernkontroll så startet jeg denne tråden i fjor. Det kan kanskje være noe nyttig info der. Sitér dette innlegget Link to post
Drugis Svart 9.August.2020 Del på Facebook Svart 9.August.2020 Alpine ute-204dab er jeg fornøyd med. Sitter inne i kabin. Har bluetooth så kan styre Spotify fra mobil. Var rimelig. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 9.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2020 pipe skrev 29 minutter siden: Hva med å bare kjøpe ett kjent merke? Joda var på nettsiden til Elkjøp og Power og lette men fant ingen med fjernkontroll. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 9.August.2020 Del på Facebook Svart 9.August.2020 Bårdp skrev 11 minutter siden: Joda var på nettsiden til Elkjøp og Power https://bilradiospes.no Her har de godt utvalg Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Ida Marie III Svart 9.August.2020 Del på Facebook Svart 9.August.2020 Jeg kjøpte denne JVC oss Maritim.... Veldig fornøyd... Fulgte med denne vindusantennen...funker veldig bra...har fått radio inn alle steder vi har lagt i sommer....langt fra " alfarvei "... Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 9.August.2020 Del på Facebook Svart 9.August.2020 Jeg kjøpte en Pioneer DEH-X7800DAB hos Radioservice på Askøy for et par år siden. Fornøyd med den, og kostet ikke all verden. Hva tilsvarende modell er i dag vet jeg ikke, men det kan være denne: https://radioservice.no/produkter/bilstereo/spillere/1-din/pioneer-deh-s720dab Jeg valgte en modell med CD-spiller, da det ikke kostet nevneverdig ekstra. Har riktignok ikke brukt den muligheten hittil... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Havarita Svart 9.August.2020 Del på Facebook Svart 9.August.2020 Annet forslag: Har du AUX inngang eller Bluetooth, kan du bruke Radioplay på telefonen din. Ettermonterte DAB i bilen, men Radioplay fra mobilen gir mye bedre dekning der jeg ferdes på sørlandet. Bakdel: belaster litt datatrafikk. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 9.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2020 Vil ha en DAB radio som ikke er avhengig av telefonen og med fjernkontroll. Har sett på de forslagene jeg har fått her men den eneste med fjernkontroll jeg har funnet er vel den fra Seatrinic. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 9.August.2020 Del på Facebook Svart 9.August.2020 Beklager, jeg overså at du vil ha fjernkontroll. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Lucky Strike Svart 9.August.2020 Del på Facebook Svart 9.August.2020 Alpine UTE-204DAB har fjernkontroll. Eneste aber jeg finner er at fjernkontrollen ikke kan slå radioen på. Den må trykkes på manuelt. Men å slå av går fint. Sitér dette innlegget Link to post
Bigdrago Svart 10.August.2020 Del på Facebook Svart 10.August.2020 Slenger meg på denne. I dag har jeg en fm/cd-spiller. Fjernkontrollen i dashbordet er koblet med ledning til spilleren. Har googlet meg ihjel etter å finne en lignende løsning bare med DAB+ :/ Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 10.August.2020 Del på Facebook Svart 10.August.2020 Her har du alt du trenger. Fjernkontroll må kjøpes utenom til 400kr https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/spillere-dab-radio/1-din-hovedenheter/dab/deh-x8700dab Sitér dette innlegget Link to post
Bigdrago Svart 10.August.2020 Del på Facebook Svart 10.August.2020 Litt pes med IR vel når man må peke fjernkontroll mot spiller? Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart 10.August.2020 Del på Facebook Svart 10.August.2020 Synes det er mer pes med Bluetooth på mobil som fjernkontroll for båtstereo. Pleier ikke å ha Bluetooth (og GPS) aktivert på mobilen pga at det må lades oftere. Så for min del må jeg da slå på Bluetooth og bla frem appen for å bruke fjernkontroll. Hvis jeg i det hele tatt finner mobilen med en gang, den kan ha vært brukt til å ta bilder, se på nyheter, høre på musikk, ringe, og ligger derfor "et eller annet sted". IR- kontrollen ligger stort sett fast ved sofaen. Utenom Bluetooth/app og IR er det vel ikke andre vanlige fjernkontrollmuligheter. Sitér dette innlegget Link to post
klevjer Svart 10.August.2020 Del på Facebook Svart 10.August.2020 Hva med denne? https://www.bestmarin.no/produkter/navigasjon-lyd-og-bilde/stereo-lyd-og-tilbehoer/marine-stereo-dab---1-din--bluetooth-ipx5-p1013808 Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 10.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2020 Samme radio som den jeg linket til i første innlegg. Hadde jeg vært sikker på at den var brukbar hadde jeg kjøpt den. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 11.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2020 klevjer skrev for 10 timer siden: https://www.bestmarin.no/produkter/navigasjon-lyd-og-bilde/stereo-lyd-og-tilbehoer/marine-stereo-dab---1-din--bluetooth-ipx5-p1013808 Da har jeg bestilt en slik. Funker den ikke tilfredsstillende er det nå bare å sende den tilbake. Sånn sett er jo netthandel greit. Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 11.August.2020 Del på Facebook Svart 11.August.2020 Er ikke det og en IR fjernkontroll? Spiller har IR øye ihvertfall Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 11.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2020 Joda det er en IR kontroll men akkurat det er ikke noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 15.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2020 Da er radioen montert. Fungerer helt utmerket også fjernkontrollen fungerer meget bra. Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart 15.August.2020 Del på Facebook Svart 15.August.2020 Bra med slike tilbakemeldinger, nyttig for andre.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.