Stig V Startet 9.August.2020 Link til dette innlegget Startet 9.August.2020 Vurderer kjøp av 680T. Noen her som har erfaring med 175hk motor på denne? Blir det for snaut, eller "må" en gå opp til 200hk? Putrer for det meste rundt i Oslofjorden, sjelden lengre turer, typisk 2-4 personer i båten. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.August.2020 Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Jeg tenker at for flesteparten av merkene, som feks yamaha og suzuki så er 175 og 200 samme motor med ulik trimmingsgrad, slik at forskjellen vil være på toppfarta...? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Stig V Svart 10.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 (redigert) Jeg tenker egentlig det samme, men ville gjerne høre om noen hadde praktisk erfaring med 175hk, om det oppleves som tilstrekkelig med 2-4 personer ombord. Lurer også på om turtall/støynivå og forbruk i ulike hastigheter er omtrent det samme på 175 vs 200hk, . Har ikke sett noen oversikt over dette. Hvordan er f.eks støynivå i marsjfart mellom 20-30 knop? Mye av vår bruk er dagsturer/cruising rundt i indre Oslofjord, for det meste lav fart, og en sjelden gang litt lengre tur i noe høyere marsjfart 20-30 knop. Jeg er klar over at båten nok er mer lettsolgt med 200hk (el. mer) motor, men det er selvsagt et spm. om pris. Redigert 10.August.2020 av Stig V (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 10.August.2020 Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Det er kampanje på de gamle Suzuki V-6 modellene (uten Leanburn). Du får en 200hk V-6 og 3,6L sylindervolum til 150.000,-. Kanskje bittelitt høyere forbruk på marsjfart, men dette er velprøvde og driftsikre motorer. Jeg hadde nok valgt en slik. Sitér dette innlegget Link to post
Stig V Svart 13.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2020 Hei, takk for svar - kan presisere at jeg ser etter brukt båt. Ser de fleste er levert med 200hk. Akkurat nå ligger det også et par til salgs med Yamaha 225hk V6, av den eldre typen 225BETX med 3,3l, disse har ikke elektronisk gir/gass som den nyere 225FETX med 4,2l, og motorene med 200hk fra Yamaha og Suzuki. Jeg har ikke noe erfaring med el. gir/gass, er dette så mye bedre bruksmessig (og evt. annenhåndsverdi) at det er bedre å gå for en 200hk med el. gir/gass, eller trumfer V6-motoren dette? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.