Jump to content

Motorstørrelse Ibiza 680T

Stig V

Recommended Posts

Jeg tenker egentlig det samme, men ville gjerne høre om noen hadde praktisk erfaring med 175hk, om det oppleves som tilstrekkelig med 2-4 personer ombord.

Lurer også på om turtall/støynivå og forbruk i ulike hastigheter er omtrent det samme på 175 vs 200hk, . Har ikke sett noen oversikt over dette.

Hvordan er f.eks støynivå i marsjfart mellom 20-30 knop?

Mye av vår bruk er dagsturer/cruising rundt i indre Oslofjord, for det meste lav fart, og en sjelden gang litt lengre tur i noe høyere marsjfart 20-30 knop.

Jeg er klar over at båten nok er mer lettsolgt med 200hk (el. mer) motor, men det er selvsagt et spm. om pris.

Redigert av Stig V (see edit history)

Hei, takk for svar - kan presisere at jeg ser etter brukt båt.
Ser de fleste er levert med 200hk. Akkurat nå ligger det også et par til salgs med Yamaha 225hk V6, av den eldre typen 225BETX med 3,3l, disse har ikke elektronisk gir/gass som den nyere 225FETX med 4,2l, og motorene med 200hk fra Yamaha og Suzuki.

Jeg har ikke noe erfaring med el. gir/gass, er dette så mye bedre bruksmessig (og evt. annenhåndsverdi) at det er bedre å gå for en 200hk med el. gir/gass, eller trumfer V6-motoren dette?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...