Jump to content

Flipper boats lanserer ny model DC på 9 meter.

jespebok

Recommended Posts

Liker linjene på Flipper sine båter, men spent på hvordan de velger å utforme stikkcabin. Her er Askeladden suverene og Yamarin88 håpløse i mine øyne. Ser at seteryggen akter er hengslet, så her blir det nok solsengløsning ala Uttern D77. Ellers ser det ut som 3 seter i fartsretningen som Finnmaster T8, jeg gjetter på pantry på babord side og så ser det ut til at det er rundsitter styrbord akter. Hvis det er tilfelle og man kan senke bordet, legge på ileggspute, må det bli en gedigen solplass. Som sagt, bare gjetninger, men gøy det kommer flere båter i denne klassen. 

Redigert av GVH1979 (see edit history)
smaabaat skrev 50 minutter siden:

Veldig mye interessant ved den nye, men synes de hadde et litt dårlig utvalg av bilder som viser f.eks pentry, toalett o.l. Lang og fin utstyrsliste.

For min del ser den ut som en vinner i konkurransen mot Askeladden C83.

Blir spennende å se pris - tipper litt i underkant av Askeladden?

Offisiell lansering er i morgen så regner med at det kommer flere bilder etterhvert. Som du ser på nett er CE klasse og Max ant personer ikke bestemt ennå. 

jeg er også veldig spent på prisen. 

Litt skuffet over at de ikke har tverrstilt stikkcabinen slik A83C har, men grovt beregnet skal bredden være ca 140-150cm på senga, så to barn sover nok greit og vel så det. Hadde gjerne sett at stikkcabin hadde vært ennå mer adskilt fra hovedcabin med forheng eller vegg. Spennende å se hva de har gjort på bad/toalett og hva høyden under tak er i cabinen.
Slik jeg tolker bildene er luken under dekk i cockpit enten for tilgang til vann/septik/drivstofftanker (som i SeaRider 820w), ellers så er det et massivt stuverom under der (Som i Finnmaster 68DC m.fl). 
Lagringsplass er alltid en utfordring i denne klassen.  Ikke lett å se hvor de har gjemt kalesjen utifra bildene heller. 
Har jeg gått glipp av noe, ellers lurer jeg på hvorfor ikke 450hk er et alternativ. 
Pluss for rundsitter og massiv solseng med nedlagt bord og senket seterygg akter. 

jespebok skrev for 7 timer siden: 

En fornuftig utrustet båt til bruk i Norge vil komme på ca 2.5 mill med Euro 11 blank. 2x250 motorvalg

Hvor har du det fra? Er det så mye tillegg i avgifter i Norge sammenlignet med Finland?

Har fått den Norske prislisten da jeg har best om ett tilbud. Men synes det er vel stive priser på en del ting. 

Redigert av jespebok (see edit history)
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg har også folgt med på denne og den ST900 i siste tiden. Siden DC900 tar over flagskip titelen, blir dagene til ST900 kanskje telt snarest? Spurte Bakken i Oslo om dette men de sågte at begge skal bygges videre men tror ikke at 2 båter i denne prisklassen som konkurere lit mot hverandre er bra for Flipper, bare en gjett. Prisen på DC900 er forøvrig veldig heftig på 2.5mil og oppover. Men veldig fint uten tvil.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...