jespebok Startet 10.August.2020 Link til dette innlegget Startet 10.August.2020 (redigert) Ser at Flipper Boats lanserer en konkurrent til Askeladden C83, Yamarin 88DC med flere. Lanseres den 13/8 på båtmessen i Finland. Blir interessant å se om de har kommet opp med noe som kan konkurrere. Redigert 10.August.2020 av jespebok (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jespebok Svart 10.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Dette skal være et bilde av den nye modellen Sitér dette innlegget Link to post
GVH1979 Svart 10.August.2020 Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 (redigert) Liker linjene på Flipper sine båter, men spent på hvordan de velger å utforme stikkcabin. Her er Askeladden suverene og Yamarin88 håpløse i mine øyne. Ser at seteryggen akter er hengslet, så her blir det nok solsengløsning ala Uttern D77. Ellers ser det ut som 3 seter i fartsretningen som Finnmaster T8, jeg gjetter på pantry på babord side og så ser det ut til at det er rundsitter styrbord akter. Hvis det er tilfelle og man kan senke bordet, legge på ileggspute, må det bli en gedigen solplass. Som sagt, bare gjetninger, men gøy det kommer flere båter i denne klassen. Redigert 10.August.2020 av GVH1979 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 10.August.2020 Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Bygd på 900 ST skroget? Med en bredde på 3.10 ser det ut til, blir dette en båt med mye plass. Spennende ? Sitér dette innlegget Link to post
jespebok Svart 11.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2020 Har jo selv en Askeladden C83 og er så langt fornøyd selv om det er en del feil og mangler som de sikkert rydder opp i. Men har hatt Flipper tidligere og likte linjene. Blir uansett spennende å se den. Sitér dette innlegget Link to post
AJ82 Svart 12.August.2020 Link til dette innlegget Svart 12.August.2020 C83 er vel foreløpig drømmen for min del, men blir spennende å se hva Flipper kommer opp med. A.J. Sitér dette innlegget Link to post
jespebok Svart 12.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2020 Da er det mulig å se båten på nett. https://www.flipperboats.fi/model-range/day-cruiser/flipper-900-dc/ Sitér dette innlegget Link to post
smaabaat Svart 12.August.2020 Link til dette innlegget Svart 12.August.2020 Veldig mye interessant ved den nye, men synes de hadde et litt dårlig utvalg av bilder som viser f.eks pentry, toalett o.l. Lang og fin utstyrsliste. For min del ser den ut som en vinner i konkurransen mot Askeladden C83. Blir spennende å se pris - tipper litt i underkant av Askeladden? Sitér dette innlegget Link to post
AJ82 Svart 12.August.2020 Link til dette innlegget Svart 12.August.2020 Så veldig delikat ut innvendig ihvertfall. Ganske heftig motoralternativ også. A.J. Sitér dette innlegget Link to post
jespebok Svart 12.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2020 smaabaat skrev 50 minutter siden: Veldig mye interessant ved den nye, men synes de hadde et litt dårlig utvalg av bilder som viser f.eks pentry, toalett o.l. Lang og fin utstyrsliste. For min del ser den ut som en vinner i konkurransen mot Askeladden C83. Blir spennende å se pris - tipper litt i underkant av Askeladden? Offisiell lansering er i morgen så regner med at det kommer flere bilder etterhvert. Som du ser på nett er CE klasse og Max ant personer ikke bestemt ennå. jeg er også veldig spent på prisen. Sitér dette innlegget Link to post
GVH1979 Svart 12.August.2020 Link til dette innlegget Svart 12.August.2020 Litt skuffet over at de ikke har tverrstilt stikkcabinen slik A83C har, men grovt beregnet skal bredden være ca 140-150cm på senga, så to barn sover nok greit og vel så det. Hadde gjerne sett at stikkcabin hadde vært ennå mer adskilt fra hovedcabin med forheng eller vegg. Spennende å se hva de har gjort på bad/toalett og hva høyden under tak er i cabinen. Slik jeg tolker bildene er luken under dekk i cockpit enten for tilgang til vann/septik/drivstofftanker (som i SeaRider 820w), ellers så er det et massivt stuverom under der (Som i Finnmaster 68DC m.fl). Lagringsplass er alltid en utfordring i denne klassen. Ikke lett å se hvor de har gjemt kalesjen utifra bildene heller. Har jeg gått glipp av noe, ellers lurer jeg på hvorfor ikke 450hk er et alternativ. Pluss for rundsitter og massiv solseng med nedlagt bord og senket seterygg akter. Sitér dette innlegget Link to post
amerelium Svart 13.August.2020 Link til dette innlegget Svart 13.August.2020 ...denne med 600 hk ser bra ut. Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
smaabaat Svart 13.August.2020 Link til dette innlegget Svart 13.August.2020 Ser ut som første artikkel med pris har dukket opp: http://www.totalvene.fi/lue/moottoriveneet/ensiesittely/flipper-900-dc-2021 1,5 - 1,8 millioner grovt omregnet til norske penger, omtrent? Sitér dette innlegget Link to post
jespebok Svart 14.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2020 1,5 - 1,8 millioner grovt omregnet til norske penger, omtrent? En fornuftig utrustet båt til bruk i Norge vil komme på ca 2.5 mill med Euro 11 blank. 2x250 motorvalg Sitér dette innlegget Link to post
smaabaat Svart 14.August.2020 Link til dette innlegget Svart 14.August.2020 jespebok skrev 39 minutter siden: En fornuftig utrustet båt til bruk i Norge vil komme på ca 2.5 mill med Euro 11 blank. 2x250 motorvalg Hvor har du det fra? Er det så mye tillegg i avgifter i Norge sammenlignet med Finland? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 14.August.2020 Link til dette innlegget Svart 14.August.2020 Ser det ligger en Flipper 900ST, med 2X250, på Finn til 1.95 mil. Vil tro det er en indikasjon på hva DC kommer på. Sitér dette innlegget Link to post
jespebok Svart 14.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2020 (redigert) Svart 6 timer siden jespebok skrev for 7 timer siden: En fornuftig utrustet båt til bruk i Norge vil komme på ca 2.5 mill med Euro 11 blank. 2x250 motorvalg Hvor har du det fra? Er det så mye tillegg i avgifter i Norge sammenlignet med Finland? Har fått den Norske prislisten da jeg har best om ett tilbud. Men synes det er vel stive priser på en del ting. Redigert 14.August.2020 av jespebok (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 3.September.2020 Link til dette innlegget Svart 3.September.2020 Ble kostbar ja, men så ble den flott, og ser kostbar ut. https://www.flipperboats.fi/model-range/day-cruiser/flipper-900-https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=189950796 Sitér dette innlegget Link to post
Lundstad Svart 3.September.2020 Link til dette innlegget Svart 3.September.2020 Ja, ser påkostet ut. Lurer på hvordan den vil stå seg mot denne: https://www.finn.no/190197350 Sitér dette innlegget Link to post
Skip55 Svart 1.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2020 Jeg har også folgt med på denne og den ST900 i siste tiden. Siden DC900 tar over flagskip titelen, blir dagene til ST900 kanskje telt snarest? Spurte Bakken i Oslo om dette men de sågte at begge skal bygges videre men tror ikke at 2 båter i denne prisklassen som konkurere lit mot hverandre er bra for Flipper, bare en gjett. Prisen på DC900 er forøvrig veldig heftig på 2.5mil og oppover. Men veldig fint uten tvil. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.