John_Kr Startet 10.August.2020 Link til dette innlegget Startet 10.August.2020 Sikkert et dumt spørsmål, men jeg prøver ... Tidligere år så har Kystradioen vært på lufta regelmessig med værmelding og annen sikkerhetsmessige opplysninger, men i år så har jeg ikke hørt di i det heletatt i sommer. Ettersom jeg ikke hører de lengre så begynner jeg å tro at VHF er død, jeg har en ICOM IC-M93D. Den er innstilt slik at jeg lytter på både K16 og den lokale arbeidskanalen. Er det noen som har opplysninger? Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Lars H. Svart 10.August.2020 Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 (redigert) "Same procedure as last year". Kall opp kystradioen for en radiosjekk. Men i Sverige begynte de ikke med værmildinger via Stockholm radio før etter midsommer! Redigert 10.August.2020 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Festina_Lente Svart 10.August.2020 Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Kystradio sør har holdt sine vanlige rutiner, som før. Godt mulig at du bør få sjekket VHF’en ja. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 10.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Ok, takk for hjelpen, men en runde med tasting og sjekking så var VHF'n feil innstilt. DW var ikke aktivisert rett og feil arbeidskanal var satt inn, dvs K28 i stedet for K27. Nå virker det, men uansett takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.