Jump to content

Edit History

Fantino

Fantino

Sjekk denne siden (se bildene).

Du nevner ikke betegnelse på vinsjen men den på bildet er pluss-styrt og da er det stor sannsynlighet for at de fleste Leroy Somer er det vil jeg tro. Du ser hvordan solenoidene dine er koplet med felles jord og pluss fra styringen. Samt at det er montert diode på hjelpe-spadekontaktene - vil tro de er der for å hindre gnister ved inn/utkobling (såkalt free-wheeling diode, evt en norsk betegnelse jeg ikke kan). Vil tro at du kan gjøre installasjon på enkleste måte ved å plassere mottaker ved vinsjmotor/rele og bare nappe av kabelsko på plusspolene fra den eksisterende styringen (de med rød plast) og erstatte de med utgangene fra fjernkontrollen (som må gi pluss da). Pluss og minus forsyning til mottaker har du også der så null kabeltrekking skulle være nødvendig.

Fantino

Fantino

Sjekk denne siden (se bildene).

Du nevner ikke betegnelse på vinsjen men den på bildet er pluss-styrt og da er det stor sannsynlighet for at de fleste Leroy Somer er det vil jeg tro. Du ser hvordan solenoidene dine er koplet med felles jord og pluss fra styringen. Samt at det er montert diode på hjelpe-spadekontaktene - vil tro de er der for å hindre gnister ved inn/utkobling (såkalt free-wheeling diode, evt en norsk betegnelse jeg ikke kan). Vil tro at du kan gjøre installasjon på enkleste måte ved å plassere mottaker ved vinsjmotor/rele og bare nappe av kabelsko på plusspolene fra den eksisterende styringen (de med rød plast) og erstatte den med utganger fra fjernkontrollen (som må gi pluss da). Pluss og minus forsyning til mottaker har du også der så null kabeltrekking skulle være nødvendig.

• Create New...