Jump to content

Nordkapp 605 med 150 hk, normal toppfart?

Jone11

Recommended Posts

Hei 

Jeg har en Nordkapp 605 -2015 med 150 HK, og vet at det er flere her inne med samme type båt.

I våres hadde jeg båten i nesten 52 knop,

mens nå etter å ha resatt Garmin 721xs får jeg den bare opp i Max 41 knop- ref Garmin da.

Noen av dere som har samme båt som kan komme med noen tips.? Virker som at båten går like fort men i displayet står det 41

Noen som har oppleved det samme og som har noen tips? 

Jeg synes 50 knop hørtes fort ut! de som ligger ut på finn er oppgitt til 44-45 med 150hk   det er jo veldig stor forskjell på 41 og 51

noe må være galt!  Tror de fleste daycruisere rundt 19-20 fot gjør rundt 40-45 med 150 hk, men mulig 605 er em lett båt og lettdrevet.

når fatta går over 40knop begynner mange ting å virke inn! undervannsskrogets motstand/slipp, luftmotstand, optimalisering av propell/løft osv.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Bare en tanke ... 52MPH er stort set det samme som 41 Knots ... det skulle ret beset have været 44 kts, men de fleste både går lidt tungere på høsten ... min pointe: Er du helt sikker på du ikke målte i miles per hour men i knob i foråret? Reset af devicen kan meget vel ændre enhederne for hastighed, dybdeangivelser og så videre.

Redigert av mthoms (see edit history)

høres jo ikke usannsynlig ut at 52-tallet var i miles, det tilsvarer ca 45 knop.   

At man mister 3-4 knop i løpet av sesongen er helt normalt, skal ikke mye groe til før det merkes..! 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...