Jump to content

Edit History

PiperBill

PiperBill

Scand Baltic. Sykt mye groe og spesielt rur på både skroget og propellen i år. De 2 forrige sesonger hadde jeg bare flekket bunnstoffet (billig BT) og polert propellen. Har aldri hatt mer en litt grums/slim på skroget og noe mindre vekst med rur på propellen og trimflaps. I år merket jeg at jeg mistet ca. 5 knop på toppfarten. Dykket ned for å se og fant lange striper av skroget var dekket av rur. Roret, flyndre, trimflaps og propellen hadde også et godt lag med driten. Da var det på med dykkemaske og jeg skrapte og skrapte. Måtte ta det over to dager da det var for mye å ta i et omgang (jeg blir sjøsyk av å dykke)

Eneste forandringer fra tidligere sesonger er at vi har flyttet ca. 1.5 km lengre ut i Singlfjord (Viken).  Vannet er kanskje litt mer salt sammenlignet med forrige marina. Også har vi kjørt en del mindre i år. Ca 40 motortimer  sammenlignet med ca. 70 – 80 fra tidligere.

Noen andre som har opplevd lignende i år?

PiperBill

PiperBill

Scand Baltic. Sykt mye gror og spesielt rur på både skroget og propellen i år. De 2 forrige sesonger hadde jeg bare flekket bunnstoffet (billig BT) og polert propellen. Har aldri hatt mer en litt grums/slim på skroget og noe mindre vekst med rur på propellen og trimflaps. I år merket jeg at jeg mistet ca. 5 knop på toppfarten. Dykket ned for å se og fant lange striper av skroget var dekket av rur. Roret, flyndre, trimflaps og propellen hadde også et godt lag med driten. Da var det på med dykkemaske og jeg skrapte og skrapte. Måtte ta det over to dager da det var for mye å ta i et omgang (jeg blir sjøsyk av å dykke)

Eneste forandringer fra tidligere sesonger er at vi har flyttet ca. 1.5 km lengre ut i Singlfjord (Viken).  Vannet er kanskje litt mer salt sammenlignet med forrige marina. Også har vi kjørt en del mindre i år. Ca 40 motortimer  sammenlignet med ca. 70 – 80 fra tidligere.

PiperBill

PiperBill

Scand Baltic. Sykt mye gror og spesielt rur på både skroget og propellen i år. De 2 forrige sesonger hadde jeg bare flekket bunnstoffet (billig BT) og polert propellen. Har aldri hatt mer en litt grums/slim på skroget og noe mindre vekst med rur på propellen og trimflaps. I år merket jeg at jeg mistet ca. 5 knop på toppfarten. Dykket ned for å se og fant lange striper av skroget var dekket av rur. Roret, flyndre, trimflaps og propellen hadde også et godt lag med driten. Da var det på med dykkemaske og jeg skrapte og skrapte. Måtte ta det over to dager da det var for mye å ta i et omgang (jeg blir sjøsyk av å dykke)

PiperBill

PiperBill

Scand Baltic. Sykt mye gror og spesielt rur på både skroget og propellen i år. De 2 forrige sesonger hadde jeg bare flekket bunnstoffet (billig BT) og polert propellen. Har aldri hatt mer en litt grums/slim på skroget og noe mindre vekst med rur på propellen og trimflaps. I år merket jeg at jeg mistet ca. 5 knop på toppfarten. Dykket ned for å se og fant lange striper av skroget var dekket av rur. Roret, flyndre, trimflaps og propellen hadde også et godt lag med driten. Da var det på med dykkemaske og jeg skrapte og skrapte. Måtte ta det over to dager da det var for mye å ta i et omgang (jeg blir sjøsyk av å dykke)

• Create New...