MPP Svart 18.August.2020 Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Vi har en Cranchi 37 som vi kjøpte ny i 2004. Denne har vi vært svært fornøyd med, og jeg vil nesten gå så langt som å si at vi ikke har hatt noen problemer med båt og utstyr på 16år. Har vel 1330t og ca. 300 overnattinger ombord. Båtvenner med 2005 Princess V42 hadde mye mer problemer fra den var ny. Vil absolutt anbefale Cranchi - hvis modell og løsninger passer. Cranchi får også positiv omtale i utenlandske båtblader. Tilbake i 2004 var de visst også Volvo Pentas største kunde. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 9.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2021 Gammel tråd, men måtte kommentere litt likevel.. ;) Som tidligere Sunseeker og Princess eier, kan jeg vel ikke si meg enig med alle påstandene her. Min forrige båt var Princess V42, litt enklere utrustet enn sine Flybridge søstre, men gjennomgående høykvalitet og svært gode sjøegenskaper. Det er riktig at Princess har litt mer slurv bak skap og i hulrom i forhold til Fairline, det kan ligge rester etter produksjonen og glassfiber bust, men i det dagelige og praktiske bruk har ikke dette særlig betyding. Innredingen er gedigen og i forhold til Fairline, mer påkostet, gir et mer solid inntrykk. Detter gjelder modeller rundt år 2000. Etter salg av Princess V42, var jeg på jakt etter 3 cabiners båt, da seilte Farline 48Targa opp som favoritt, kanskje den mest linje lekre båten i sin klasse og alder. Men etter en vising var jeg svært skuffet, knapt skap-plass, innredning virket billig i forhold til min tidligere Princess. Og ganske trang(om det er lov å si om en 48foter) i forhold til båten beskrevet under.. Cranchi 50 overrasket svært positivt, ingen slurv bak innreding eller hulrom, det tekniske er lagt opp svært forbilledlig, innreding gir det samme solide inntrykket jeg hadde i Princessen. Holder stadig på å bli kjent med båten, og lar meg enda overraske over hvor godt konstruert båten er, ingenting er tilfeldig og konstruktør har virkelig tenkt på fremtidige reprasjoner eller vedlikehold og praktisk bruk. Det elektrikske er noe av det råeste jeg har sett på 20 år gamle båter. Mer utstyr som std enn Fairline/Princess. Som en digresjon, konstruktør har laget båten slik at etter 1 time med fjerning av paneler, kan motorer og tanker løftes ut av båten, om det skulle bli behov. Tanker er forøvrig i plast og syrefast. (Alu i Princess/Fairline). Jeg lever i båten pluss/minus 60døgn i året, Cranchi leverte på alt og valget av den over Fairline var enkelt. Princess står i en særstiling her i landet, når det gjelder popularitet, hakket over Fairline sansynligvis, så begge disse er nok trygge valg med tanke på et hurtig videre salg og står seg godt i pris. Trådstarter er/var vel ute etter en noe nyere båt enn de jeg har beskrevet her, men ville likevel gi min erfaring av at det finnes gode båter produsert utenfor England også ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.