Jump to content

Edit History

arkmarin

arkmarin

Når vantene er 19-tråd wire, så kan man måle forlengelsen for å finne ut hvor hardt de er strammet. Forlengelsen av rod vet jeg ikke, men der kan en også måle forlengelse for å finne ut hvor hardt riggen er satt. Vantene av wire kan strammes til inntil 25% av bruddbelastning. Jeg syns det er for mye for min båt, så jeg har 15% av bruddbelastning. En måler opp 183 cm fra øvre ende av terminalen som er sitter i strekkfisken, når vantet er helt slakt. Marker lengden med en tape på vantet. Stram til en måler 183,3 cm, da har man 15% av bruddbelastning.  Når masten står riktig og riggen er riktig strammet, så skal man ikke bry seg om at vant på le side kan virke litt løse ved stor belastning på riggen. Å stramme de ytterligere er galt.

arkmarin

arkmarin

Vantene kan strammes til inntil 25% av bruddbelastning. Jeg syns det er for mye for min båt, så jeg har 15% av bruddbelastning. Når vantene er 19-tråd wire, så kan man måle forlengelsen for å finne ut hvor hardt de er strammet.. En måler opp 183 cm fra øvre ende av terminalen som er sitter i strekkfisken, når vantet er helt slakt. Marker lengden med en tape på vantet. Stram til en måler 183,3 cm, da har man 15% av bruddbelastning.  Når masten står riktig og riggen er riktig strammet, så skal man ikke bry seg om at vant på le side kan virke litt løse ved stor belastning på riggen. Å stramme de ytterligere mener jeg er galt.

arkmarin

arkmarin

Vantene kan strammes til inntil 25% av bruddbelastning. Jeg syns det er for mye for min båt, så jeg har 15% av bruddbelastning. Når vantene er 19-tråd wire, så kan man måle forlengelsen for å finne ut hvor hardt de er strammet.. En måler opp 183 cm fra øvre ende av terminalen som er sitter i strekkfisken, når vantet er helt slakt. Marker lengden med en tape på vantet. Stram til en måler 183,3 cm, da har man 15% av bruddbelastning.  Når masten står riktig og riggen har riktig strammet, så skal man ikke bry seg om at vant på le side kan virke litt løse ved stor belastning på riggen. Å stramme de ytterligere mener jeg er galt.

• Create New...