Fantino Startet 13.August.2020 Link til dette innlegget Startet 13.August.2020 Har et dårlig tanklokk på tanken til jollemotoren. ‘Glass’ er krakelert og det drypper inn vann i regnvær. Har sett etter nytt tanklokk som kan passe - helst med måler. Noen som har prøvd dette lokket på 12l Yamaha-tank og kan bekrefte at det passer? Andre tips til hvor kjøpe? Er gjenger til de fleste tanker like eller er dette merkespesifikt? Kan selvsagt bare kjøpe ny komplett tank som ikke koster stort mer, men den originale passer utrolig godt nedi foran tofta i Brig-en (klemmes fast mellon pontonger og en kant i dørken). Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 13.August.2020 Link til dette innlegget Svart 13.August.2020 (redigert) Dette lokket får du kjøpt hos Yamaha forhandler. Her er delenummeret: 6YL-24610-01 Lokket som du linker til er veldig dårlig, det passer ikke til den tanken. I tillegg sprekker plasten etter 1.år utendørs. Redigert 13.August.2020 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 14.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2020 Diddn skrev for 7 timer siden: Dette lokket får du kjøpt hos Yamaha forhandler. Her er delenummeret: 6YL-24610-01 Lokket som du linker til er veldig dårlig, det passer ikke til den tanken. I tillegg sprekker plasten etter 1.år utendørs. Takk for tilbakemelding! Jeg tenkte at selve patenten på Yamaha-lokket var dårlig siden det lekker men mulig det har levd et hardt liv i vær og vind før jeg overtok motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 14.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2020 Hmmm. Sendt en bestilling til Tveit AS lokalt så får vi se om de har noen liggende! Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Det er noe av de beste tanklokkene som finnes og er noen av de beste tankene som er på markedet. Dette er mye av grunnen til at de tankene blir brukt som originaltanker på påhengsmotorer. Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart 20.August.2020 Link til dette innlegget Svart 20.August.2020 Har god erfaring med Scepter tanker, godt mulig at det er de som også produserer tanker til Yamaha. Har fortsatt original tanken til min gamle 9,9 totakt som jeg kjøpte i 1994. Har aldri vært lekkasje på denne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.